וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המינהל האזרחי הרס מבנים במאחז שבו התגורר אהוביה סנדק

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 9:08

תושב אזק את עצמו למתקן ברזל בניסיון לעכב את הפינוי. המינהל הרס כ-20 מבנים לא חוקיים בשני מאחזים, ובהם במעוז אסתר, שבו התגורר אהוביה סנדק ושהוקם בו בית כנסת לזכרו. לפחות חמישה בני אדם נעצרו. התושבים: "גנץ, בנט ושקד נחושים להחזיר את ההתיישבות לימי ההתנתקות"

בווידאו: המינהל האזרחי הרס מבנים במאחזים מעוז אסתר ואעירה שחר/צילום: שלומי הלר

מאות שוטרים ועשרות עובדי המינהל האזרחי הגיעו לפנות בוקר למאחזים (מעוז אסתר ואעירה שחר) בבנימין והרסו כ-20 מבנים לא חוקיים. בניסיון לעכב את פינוי אחד המבנים, תושב אזק עצמו למתקן ברזל. לפחות חמישה בני אדם נעצרו במהלך הפינוי. לטענת התושבים, כתוצאה מפעולות ההריסה נהרג כלב.

בגבעות תקפו את ההריסה ואמרו כי: "גנץ בסיוע בנט ושקד, נחושים להחזיר את ההתיישבות לימי ההתנתקות. השימוש ההולך וגובר שעושה הממשלה בחיילי צה"ל כנגד ההתיישבות, מראה כי בממשלה נמצאים אנשים חסרי עכבות שלא יבחלו באף דרך במאבקם הנחוש כנגד ההתיישבות".

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ, שנכח במקום, אמר: "המציאות שבה ערבים משתלטים על שטחים ביהודה ושומרון, ושר הביטחון בוחר להרוס בתים של יהודים היא בלתי נתפסת. אני מצפה ששר הביטחון וראש הממשלה יחזירו את המשילות ליהודה ושומרון, יפסיקו את הרס בתי היהודים ויעסקו בשליטה על אדמות יהודה ושומרון".

מאות שוטרים ועשרות עובדי המינהל האזרחי הגיעו לפנות בוקר למאחזים (מעוז אסתר ואעירה שחר) בבנימין והרסו כ-20 מבנים לא חוקיים, 21 במרץ 2022. ללא, מערכת וואלה!
פינוי מבנים בלתי חוקיים במאחזים באזור בנימין, 21 במרץ 2022/מערכת וואלה!, ללא

במאחז מעוז אסתר התגורר הנער אהוביה סנדק, שנהרג לפני כשנה במהלך מרדף משטרתי ובמקום הוקם בית כנסת לזכרו. בשני המאחזים שבהם בוצעו פעולות הפינוי מתגוררות שמונה משפחות עם ילדיהן. בעקבות ההריסות מורגשת הבוקר בגבעות תסיסה משמעותית.

בחודשים האחרונים מתבצעת באזור בנימין פעילות אכיפה נרחבת של צה"ל, בהוראתו של שר הביטחון, ליישום של צווים מנהליים האוסרים על בנייה במאחזים. מכוח הצווים הותר למערכת הביטחון בשיתוף המינהל האזרחי לפעול גם בלי הודעה מוקדמת כדי לבצע הריסה. הפעילות של צה"ל עוררה מחאה נרחבת גם מצד ראשי מועצות בשטחים. בין שר הביטחון בני גנץ לבין ראשי המועצות בשטחים קיימת מתיחות על רקע אי קידום הבנייה באזור, לטענתם, והשבוע בוטלה פגישה שהייתה אמורה להתקיים בינם לבינו, על רקע הביקורת שלהם על הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully