וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט מגבה את שקד ואת מדיניות הפליטים מאוקראינה: "הופכים אותה לשק חבטות ממשלתי"

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 14:38

רה"מ התייחס לראשונה לביקורת הקשה שנמתחת בקואליציה על שרת הפנים בישיבת הממשלה השבועית, אחרי שבועות של שתיקה. הוא אמר שכל מתווי הפליטים נבנו "בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים", כולל לפיד, וביקש מהשרים "לאחד מסרים": "מי שיש לו בעיה - לדבר עם שקד, לא בתקשורת"

בווידאו: שקד משנה את מתווה הפליטים: קרובי משפחה לא יכללו במכסות/צילום: יותם רונן

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) לראשונה לביקורת הגוברת בקואליציה על שרת הפנים איילת שקד ומדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה שהיא מובילה. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים נמתחה ביקורת זו בקרב כל סיעות הקואליציה, בעיקר בעבודה, מרצ וישראל ביתנו, שקראו לבטל ולהגדיל את מכסות הפליטים, וביקרו בחריפות את רשות האוכלוסין וההגירה.

"אני רוצה לומר משהו בנוגע לפליטים", אמר בנט במהלך ישיבת הממשלה, "יש חשיבות גדולה במסרים אחידים של כל הממשלה. בשבועיים האחרונים נוצר מצב שכולם הופכים את שרת הפנים לשק חבטות ממשלתי". הוא המשיך, "גם המתווה הראשון וגם המתווה המתוקן נבנו בתיאום מלא עם כל הגורמים הרלוונטיים, עם שר החוץ, עם האוצר ועם כל מי שמעורב באירוע. חלק מהאנשים שהיו יותר שמרנים משרת הפנים עצמה".

נפתלי בנט יחד עם איילת שקד במהלך מסיבת עיתונאים בכנסת. 19 בנובמבר 2018. מרים אלסטר, פלאש 90, פלאש 90
"הופכים את שרת הפנים לשק חבטות ממשלתי". בנט ושקד/פלאש 90, מרים אלסטר, פלאש 90

לדבריו, "אנחנו לא מתביישים בזה שהמיקוד שלנו הוא בקליטת עליה של זכאי חוק השבות, ואנחנו גם לא דוחים אף אחד כרגע. אנחנו מאזנים בצורה נכונה בין ההומאניות, לבין האינטרס הלאומי. אנחנו לא אומרים לאף אחד שיחזור לאזור לחימה".

הוא ביקש מחברי הקואליציה להפנות את הביקורת ישירות לשרת הפנים, ולא דרך התקשורת. "זה מצב מאוד דינאמי, ואנחנו יודעים לשנות דברים כשצריך. כמו שהיה את השדרוג של המתווה בראשון למתווה השני. אבל אני מבקש - אנחנו ממשלה אחת, בואו נתנהג ככה".

עוד בוואלה!

הוא מנסה להתמרכז, היא מתבצרת בימין: מאחורי הצרות בזוגיות של בנט ושקד יש פער אסטרטגי

לכתבה המלאה
ח"כ יוליה מלינובסקי בדיון במליאת הכנסת, 29 בדצמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"העניין הזה גדול על שקד". מלינובסקי/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

במהלך הדיון בממשלה עלתה ספציפית הביקורת של ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו על שקד בתוכנית "פגוש את העיתונות", ששודרה אתמול. מלינובסקי אמרה במהלך התכנית כי "העניין הזה גדול על שקד. בהתחלה חשבתי שעובדים עליה ואחר כך הבנתי שהיא עובדת על כולם. שיניתי גישה כשראיתי איך היא מתנהלת בסוגיית ביטוח הבריאות למבוגרים". עוד קראה מלינובסקי לכנס את הממשלה כדי לגבש מדיניות כוללת בסוגיית הפליטים מאוקראינה.

בישיבת הממשלה התייחסה שקד לביקורת של מלינובסקי, ואמרה כי "יוליה עשתה מעשה שלא ייעשה". שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר ישראל ביתנו השיב לה כי "לא כולם עומדים בלחץ. היא טסה עכשיו לשבוע". על כך השיבה לו שקד: "אז לא בטוח שהיא תוכל לחזור, היא נכנסה לרשימה השחורה של רשות ההגירה".

בדבריו על התיאום שנעשה בין הגורמים לגיבוש מתווי הפליטים, אמר בנט כי כל המהלכים של שקד נעשו בתיאום מלא עם כלל הגורמים הרלוונטיים, "כולל שר החוץ שידע על המתווה". ליברמן השיב ש"שר החוץ לפיד לא פה, כנראה הלך לבני ברק להיפרד מהרב קניבסקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully