וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התבקשו לחטוף ישראלים": תושבי הגליל נאשמים שגויסו בידי חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 11:30

על פי כתב האישום, השניים התבקשו לספק מידע על יעדים למתקפות טילים ולאתר נקודות חולשה בגבול עבור גורמים איראניים, "אף "לבחון את יכולותיהם לבצע פיגועים באופן עצמאי". כוחות הביטחון: "מזהים ניסיות הולכים ומתגברים של הארגון לגייס ישראלים לפעילות טרור"

בווידאו: גנץ מגיב לאיומי נסראללה וחיזבאללה/צילום: משרד הביטחון

שני תושבי הגליל נאשמים שגויסו עבור חיזבאללה עבור פעילות טרור בישראל - כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום. בין היתר, מיוחסות להם עבירות מגע עם סוכן חוץ, מתן שירות לארגון טרור, קשירת קשר, נסיון לייבוא נשק, סחר בנשק ועבירות נוספות.

השניים נעצרו לפני כחודש, ולפי כתב האישום הם התבקשו לסייע בהברחת נשק לישראל עבור פעילי חיזבאללה, לספק יעדים למתקפות טילים ולאתר נקודות חולשה בגבול עבור הברחות, "בין היתר עבור גורמי מודיעין איראניים" - ואף "לבחון את יכולותיהם להוציא לבצע פיגועים באופן עצמאי", לפי הודעת שב"כ. בנוסף, הובטח להם תגמול כלכלי משמעותי אם יוכלו לסייע בחטיפת ישראלים, בעצמם או באמצעות מידע שיסייע לכך.

גבול ישראל-לבנון. אמיר בוחבוט
גבול ישראל-לבנון/אמיר בוחבוט

הנאשמים המרכזיים הם סולטאן עטאללה, בן 55 מירכא, וראמי שאמי, בן 33 מג'דידה - שניהם הורשעו בעבר בעבירות סמים. במשטרה סבורים כי הם פנו לסאמי גיזוואי, בן 56 מירכא, וכן וחשוד נוסף, בן 40 תושב עכברה שזהותו טרם הותרה לפרסום, כדי שאלו יעזרו להם. מעצרם של עטאללה וגיזאווי הוארך עד להחלטה אחרת בבית המשפט המחוזי בחיפה, וביום חמישי יתקיים דיון בבקשת הפרקליטות לעצרם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

לפי כתב האישום, השניים נסעו לטורקיה בנובמבר האחרון, ונועדו שם עם שני מבריחי נשק וסמים הקשורים לחיזבאללה - חסין שית ואכרם שית - והתבקשו על ידם להבריח לישראל נשק שאמור היה לשמש תשתית חדשה של פעילי הארגון. על פי שב"כ, שית הסביר להם כי איראן שואפת להעביר נשק לתאים רדומים של חיזבאללה בישראל כדי שאלו יפגעו, "בשעת הצורך", בבכירים ישראלים. יחד עם שני החשודים הנוספים, הם סיירו בגבול כדי לאתר נקודות חצייה והברחה אפשריות. תת-מקלע מסוג MP5 נמצא בעקבות מידע שעלה בחקירתם.

עוד בוואלה!

30 שנות נסראללה: האם החיסול של קודמו היה צעד נכון?

לכתבה המלאה

מהמשטרה ושב"כ נמסר כי "כוחות הביטחון בישראל מזהים ניסיונות הולכים ומתגברים של גורמי חיזבאלה בהנחיה איראנית המבקשים לגייס ולצייד בני מעוטים תושבי ישראל באמצעים ונשק על מנת לבצע פעילות טרור בשטח מדינת ישראל ולסייע לחיזבאלה במקרה של עימות צבאי. משטרת ישראל קוראת לאזרחים המקבלים פניות דומות מגורמי טרור לדווח על כך למשטרה, ובכך להימנע ממצב בו ימצאו את עצמם חשודים בשיתוף פעולה עם אותם גורמים".

  • עוד באותו נושא:
  • חיזבאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully