וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומסים ברכבות כבר בלילה שלפני לוויית הרב קניבסקי, נתניהו חולץ מביתו לאחר שעתיים

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 9:22

אלפים התאספו סביב ביתו של הרב במהלך הלילה ופרצו את מחסומי המשטרה. יו"ר האופוזיציה שהגיע למקום נאלץ להתבצר באחד הבתים הסמוכים. צעירים תועדו ישנים על ספסלים בבתי כנסת ליד ביתו, נערים הסתובבו עם מזרונים וחיפשו מקום קרוב לישון בו

רגעים לפני פריצת המחסומים ליד הבית בבני ברקליד ביתו של הרב קנייבסקי. 20 במרץ 2022/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

העומסים והצפיפות לקראת הלוויית הרב קניבסקי התחילו כבר בשעות המוקדמות של הלילה (ראשון). כבר במהלך הלילה נרשמו עומסים כבדים בקו הרכבת ירושלים-בני ברק, שפעל לאורך כל הלילה, ובתחנות ההסעה, שם החלו להיאסף רבים שצפויים להשתתף בהלוויה היום.

גם סביב ביתו של הרב קניבסקי אירעו מהומות במהלך הלילה, כשאלפים פרצו את המחסומים שהניחה שם המשטרה, וניסו לעלות אל ביתו של הרב. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שהגיע לביקור בביתו של הרב במהלך הלילה, נאלץ להתבצר באחד הבתים באזור, ללא יכולת לצאת. הוא נשאר בבני ברק במשך קרוב לשעתיים, עד שחולץ.

נוסף על כך, משפחות ונערים הסתובבו עם מזרונים וחיפשו מקומות לישון בהם הרחק מבתיהם, וצעירים תועדו ישנים על ספסלים בבתי כנסת בסמיכות לרחוב רשב"ם, שבו התגורר הרב קניבסקי.

צפיפות בתחנת רכבת סבידור לקראת הלווית הרב חיים קניבסקי. אברהם חטב- שטח בוער, אתר רשמי
צפיפות בתחנת רכבת סבידור לקראת ההלוויה, הבוקר/אתר רשמי, אברהם חטב- שטח בוער

במטרה למנוע את הצפיפות פיזרה עיריית בני ברק עשרות מסכי ענק ומערכות רמקולים ברחבי העיר לקראת ההלוויה. בעירייה הדגישו כי רחוב רשב"ם כולו וסביבת בית הרב נסגרו בצורה הרמטית, והזהירו שאין להגיע לאזור, שיהיה "לב לבו של מסע ההלוויה".

"אנו קוראים להורים להזהיר את ילדיהם תלמידי תלמודי התורה ובפרט בני הישיבות בכל לשון של בקשה: לא לנסות ולהגיע לאזורי הדחק, ובשום צורה שהיא לא לנסות ולגשת לציר מסע הארון", מסרה העירייה. "כמו כן, לא לטפס על תחנות, גגות ומבנים מסוכנים. זכרו: מדובר בסכנת חיים ממשית. תורתנו תורת חיים היא".

עוד בוואלה!

הלוויית הרב קניבסקי: המשטרה בהיערכות שיא, צירים מרכזיים בגוש דן נחסמו

לכתבה המלאה
מחוץ לביתו של הרב חיים קנייבסקי, בני ברק, 19 במרץ 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
המונים מחוץ לביתו של קניבסקי, אמש/פלאש 90, אבשלום ששוני

במסע ההלוויה יישאו הספדים שלושה רבנים בכירים - הרב גרשון אדלשטיין, שצפוי להנהיג את הזרם הליטאי לאחר פטירת הרב, השני הוא הרב יצחק זילברשטיין, והשלישי הרב אליהו מן. לאחר מכן מסע ההלוויה ייצא לכיוון בית העלמין זכרון מאיר בבני ברק, שם ייקבר מרן לצד אשתו - הרבנית בת שבע קניבסקי.

הרב קניבסקי הלך לעולמו אתמול בגיל 94, לאחר שחלה בימים האחרונים, התמוטט בביתו, וכשלו מאמצי ההחייאה שנעשו בו זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully