וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הזהיר את נשיא סין: "אם תתמכו ברוסיה - תצטרכו לשאת בהשלכות"

עודכן לאחרונה: 19.3.2022 / 3:11

בשיחה בין השניים פירט ביידן אודות הצעדים בהם נקט המערב כדי להגביל את רוסיה. שי מצידו אמר שיש לעצור את המלחמה באוקראינה "בהקדם האפשרי", בדרכים דיפלומטיות, אולם נמנע מלהאשים את רוסיה בפלישה. בנוסף התנגד להחרפת הסנקציות על מוסקבה: "יביאו להפסדים בלתי הפיכים"

בווידאו: ארה"ב תחרים את המשחקים האולימפיים בבייג'ינג/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזהיר היום (שישי) את נשיא סין שי ג'ינפינג מפני "השלכות" שתביא תמיכה של מדינתו בפלישה של רוסיה לאוקראינה. שני הצדדים הדגישו בשיחתם את הצורך בפתרון דיפלומטי למשבר באירופה.

על אף שהבית הלבן לא פירט אודות מה יהיו "השלכות" אלה, הדוברת ג'ן סאקי ציינה כי סין, שהינה היצואנית הגדולה בעולם, עלולה לעמוד בפני הגבלות סחר או סנקציות, בהן יהיו מעורבות בעלות בריתה של ארצות הברית.

בשיחת הווידאו שארכה כמעט שעתיים, פירט ביידן בפני שי את המאמצים שעושות ארצות הברית ובעלות בריתה כדי לעצור את הפלישה הרוסית לאוקראינה. "הוא תיאר מה יהיו ההשלכות אם סין תספק לרוסיה תמיכה חומרית בזמן שהיא מבצעת מתקפות אכזריות נגד ערים ואזרחים אוקראיניים", נמסר.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן משוחח בשיחת וידאו עם נשיא סין שי ג'ינפינג, מחדר המצב בבית הלבן, וושינגטון, יום שישי, 18 במרץ 2022.. AP
מזהיר את סין ב"השלכות" קשות אם תסייע לרוסיה. ביידן בשיחת הווידאו עם שי/AP

לדברי כתב בכיר בארצות הברית, "הנשיא לא באמת ביקש בקשות ספציפיות מסין", ולכן ציין כי הוא מאמין ש"סין תקבל את ההחלטות לבד".

משרד החוץ של סין מסר כי שי אמר לביידן, שעל המלחמה באוקראינה להסתיים "בהקדם האפשרי", וקרא למדינות נאט"ו לקיים דיאלוג עם מוסקבה. עם זאת, לפי ההודעה שיצאה, הוא לא האשים את רוסיה בפלישה. "המשך הדיאלוג והמו"מ הוא בראש סדר העדיפויות כעת. יש למנוע משבר הומניטרי, להפסיק את הלחימה ולעצור את המלחמה בהקדם האפשרי", אמר שי.

עוד בוואלה!

ביידן הודיע על איסור ייבוא נפט מרוסיה: "מכה מוחצת למכונת המלחמה של פוטין"

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לוחץ יד לנשיא סין שי ג'ינפינג במהלך מפגש פסגה כלכלי BRICS בברזיל, 13 בנובמבר 2019. רויטרס
נמנע מלהאשים את רוסיה בפלישה. שי ופוטין ב-2019/רויטרס

שי הציע לוושינגטון ולנאט"ו לנהל שיחות עם רוסיה כדי לפתור את "שורש" המשבר באוקראינה. לדבריו, יש לתת מענה לחששותיהם הביטחוניים הן של רוסיה והן של אוקראינה. בנוסף, הזהיר מפני הסנקציות שהטיל המערב על רוסיה, באומרו כי "סנקציות גורפות וחסרות הבחנה רק יגרמו לאנשים לסבול. אם יוחמרו, הן עשויות לגרום למשברים רציניים בכלכלה, באנרגיה, במזון, בתעשייה ובשרשרות האספקה, ויביאו להפסדים בלתי הפיכים", אמר.

בוושינגטון חוששים שסין תתמוך ברוסיה ותעקוף את הסנקציות הכלכליות שהמערב הטיל על מוסקבה. אמש אמר שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן כי בארה"ב מודאגים שבייג'ינג תספק ציוד צבאי לרוסיה - דבר אותו סין הכחישה. יחד עם זאת, הטלת סנקציות נרחבות גם על סין עלולות להביא להשלכות קשות על ארצות הברית והעולם, בהתחשב בעובדה שסין היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם והיצואנית הגדולה ביותר בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully