וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הודיע על איסור ייבוא נפט מרוסיה: "מכה מוחצת למכונת המלחמה של פוטין"

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 20:01

כחלק ממאמצי הפעלת הלחץ על מוסקבה אחרי הפלישה לאוקראינה, הצהיר נשיא ארצות הברית כי יאסור על ייבוא נפט, גז ופחם מרוסיה, יחד עם חלק מבעלות בריתה. באתר פוליטיקו דיווחו כי גם בריטניה תאסור על יבוא נפט מהמדינה ותכריז על כך בהמשך היום

בווידאו: ביידן מכריז על איסור ייבוא נפט מרוסיה/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הצהיר הערב (שלישי) כי האמריקנים על ייבוא נפט, גז ופחם מרוסיה. זאת, במסגרת מאמצי הלחץ על מוסקבה, אחרי הפלישה לאוקראינה. הנשיא הוסיף כי הצעד נעשה בתיאום עם בעלות בריתה של ארצות הברית, ואמר כי הוא מבין כי חלקן לא יוכלו להשתתף בסנקציות.

"אנחנו מאוחדים בדעתנו להפעיל לחץ על פוטין", אמר ביידן, והוסיף כי זוהי "מכה מוחצת למכונת המלחמה של פוטין". לדבריו, המהלך זוכה לתמיכה הן מהדמוקרטים והן מהרפובליקנים. הצעד מהווה פגיעה בעורק הכלכלי הראשי של רוסיה.

בתוך כך, ענקית המזון המהיר האמריקנית מקדונלדס הודיעה כי תסגור באופן זמני את מאות סניפיה ותפסיק את פעילותה ברוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה.

נשיא ארה"ב, ביידן מכריז על איסור ייבוא גז ונפט רוסי 8 במרץ 2022. רויטרס
"מאוחדים בדעתנו להפעיל לחץ על פוטין". ביידן/רויטרס

גם בריטניה תאסור על יבוא נפט מרוסיה בשל המלחמה באוקראינה ותכריז על כך בהמשך היום - כך היום דווח באתר פוליטיקו. לפי הדיווח, המהלך ייכנס לתוקף בתוך כמה חודשים כדי לאפשר לשוק להסתגל ולמנוע בהלת דלק בקרב התושבים. בשלב זה, הממלכה לא תאסור על יבוא גז מרוסיה, אך הסוגייה עדיין בדיונים בתוך הממשלה.

הבנק העולמי אישר חבילת מימון חירום של 723 מיליון דולר של הלוואות ומענקים לאוקראינה, הנאבקת בפלישת הצבא הרוסי לשטחה. בהצהרה מטעם הבנק נמסר גם כי הוא יפעל ליצירת תמיכה נוספת בגובה שלושה מיליארד דולר שתתפרסם "בחודשים הקרובים". בנוסף הבנק העולמי הודיע כי יעניק תמיכה נוספת עבור שכנותיה של אוקראינה הקולטות כ-1.7 מיליון פליטים מהמדינה.

בתוך כך, התביעה המחוזית בעיר סומי שבצפון-מזרח אוקראינה מסרה כי לפחות 21 אזרחים, בהם שני ילדים, נהרגו בתקיפה אווירית של רוסיה ברחוב מגורים אתמול בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully