וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב הצפון הואשם ברצח באדישות אחרי שירה באחיו בשוגג

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 20:08

האירוע הטראגי התרחש כשהאחים חאלד וחוסיין עווד לבית של גיסם על רקע סכסוך בינו לבין אחותם. חאלד, שנאבק בגיס, ירה ירייה אחת מהאקדח שפגעה במצחו של אחיו - וגרם למותו. הפרקליטות טוענת כנגדו כי היה שווה נפש לאפשרות של גרימת מוות

בווידאו: עו״ד ששון בר עוז/מערכת וואלה!

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד חאלד עווד, בן 37 מכפר מזרעה שבגליל המערבי, בגין רצח באדישות של אחיו חוסיין עווד בן ה-46. הנרצח, עורך דין ומבקר המועצה המקומית, נפגע מכדור בודד שנורה במהלך ויכוח ומאבק של השניים עם גיסם מוחמד בן ה-42, על רקע סכסוך בין הגיס לבין אחותם, שעזבה את הבית ועברה להתגורר בבית הוריהם. האירוע התרחש בחצר בית בני הזוג לשם הגיעו האחים כדי ליישר את ההדורים.

האירוע הטראגי אירע בליל שבת ה-18 לפברואר. לפי כתב האישום שהוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה באמצעות התובע עו"ד ראמי סלאמה, על רקע הסכסוך המשפחתי ולאחר חילופי הודעות טלפוניות שכללו גידופים ואיומים בין חוסיין המנוח לבין הגיס, הגיעו האחים חוסיין וחאלד אל הבית, כאשר חאלד מחזיק אצלו אקדח טעון. בביתו של הגיס שהו באותה עת גם שלושת הילדים בני ה-13, 11 ו-8.

חאלד עווד, הנאשם ברצח אחיו, בבית המשפט המחוזי בחיפה 17.3.2022. יואב איתיאל
חאלד עווד בית המשפט המחוזי בחיפה, היום/יואב איתיאל

שני האחים דרשו מגיסם מוחמד לפתוח את השער תוך שחאלד כבר דרך את האקדח שלו. מוחמד פתח את השער לאחר שהצטייד בפטיש. מיד לאחר שנכנסו האחים לחצר החל עימות גופני ומילולי בין חאלד לבין גיסם מוחמד במהלכו הם דחפו אחד את השני. מכתב האישום עולה שהגיס הבחין בחאלד שהתקרב לעברו כשהאקדח הדרוך בידו, וחבט בו באמצעות הפטיש באזור המצח. מעובדות כתב האישום עולה כי חאלד, שנאבק בגיס מוחמד, ירה ירייה אחת מהאקדח שפגעה במצחו של אחיו עווד, שעמד סמוך מאד אליו ואל הגיס, וכך גרם למותו.

הפרקליטות טוענת כנגדו כי היה שווה נפש לאפשרות של גרימת מוות או חבלה חמורה. צוות מד"א שהגיע למקום מצא את חוסיין עווד ללא סימני חיים וקבע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת המקרה. התיק נחקר על ידי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב אשר תחת איסור פרסום.

עוד בוואלה!

החג של המכות: במקום לחגוג, צעירים תועדו בתקריות אלימות ברחבי הארץ

לכתבה המלאה
חוסיין עווד עורך דין ומבקר המועצה המקומית כפר מזרעה שנורה למוות. 19 בפברואר 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
הנרצח, חוסיין עווד/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

מעובדות כתב האישום עולה שלאחר הירי הקטלני, נמשך עוד המאבק בין חאלד למוחמד שניסה להוציא ללא הצלחה להוציא את האקדח מידו. סמוך לגדר החצר מוחמד דחף את חאלד אל הגדר וחאלד קפץ ממנה אל הרחוב כשהאקדח בידו, זרק את האקדח לעברו של שכן המתגורר בסמוך, והורה לו להעלים אותו. השכן נעתר ואכן השליך את האקדח לעבר חצר מסגד הסמוך לבית. על פי כתב האישום בחלוף זמן קצר חזר חאלד למקום בירר עם השכן היכן האקדח, ניגש למסגד יחד עם עוד גבר, פרץ את מנעול שער המסגד, נטל משטח המסגד את האקדח ונמלט עמו מהמקום. למחרת הוא הסגיר את עצמו למשטרה, נעצר, והוא נותר במעצר מאז.

הגיס והשכן מסרו את גרסותיהם המפורטות במשטרה וכך גם עדי ראייה שמסרו שאחרי האירוע ראו את חאלד ברחוב מחזק באקדח. חאלד עצמו שמר ברוב חקירותיו על זכות השתיקה. היום, במקביל להגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו תוך שציינה את המסוכנות הנשקפת ממנו לגיס בפרט ולציבור בכלל, תוך שאזכרה גם כי יש לו עבר פלילי הכולל חמש הרשעות קודמות בעבירות אלימות, סמים ורכוש. השופט ניצן סילמן יקבע מועד לדיון לגופה של בקשה זו ובינתיים האריך את המעצר עד להחלטה אחרת, בהסכמת הסניגור, עו"ד ששון בר עוז, הלומד את תיק החקירה.

עו"ד ששון בר עוז, סנגורו של חאלד עווד, מסר כי הוא מכחיש את המיוחס לו מכל וכל. "לטענתו, הגיס מוחמד הוא מי שאחז באקדח ולחץ על ההדק". האקדח לא נמצא עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully