וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובוני אכפת לי: הסיוע שהעניקה ישראל למקלט דובים באזרבייג'ן שניצלו מציד

עודכן לאחרונה: 17.3.2022 / 11:47

שמונת הדובים החומים השוהים במקלט הנמצא כשלוש שעות נסיעות מהבירה באקו, הוצלו ממקומות בהם לא ידעו כיצד לטפל בהם - כמו בתים פרטיים. במבצע משותף של שגיגרות ישראל במדינה והספארי, הוטס וטרינר לסייע לעובדים במקום. "בהמשך יהיה צורך להרדים את חלקם כדי לטפל בהם"

וטרינר הספארי ברמת גן הוטס לסייע במקלט דובים באזרבייג'ן במבצע משותף עם שגרירות ישראל במדינה. הווטרינר ד"ר יגאל הורוביץ, שמשמש גם מנהל בית החולים לחיות בר, הגיע לראשונה למקום בתחילת השבוע כדי לייעץ לצוות העובדים, וייתכן שיטוס פעמים נוספות בהמשך בהתאם לצורך.

שמונת הדובים החומים השוהים במקלט, הנמצא כשלוש שעות נסיעות מהבירה באקו, הוצלו ממקומות שונים שבהם לא ידעו כיצד לטפל בהם, כמו בתים פרטיים. מצבם הרפואי הרעוע של חלקם דרש ייעוץ של גורם מקצועי יותר. סגן השגריר דורון פאר החליט לפנות יחד עם השגריר ג'ורג' דיק לספארי בבקשה לעזרה, לאחר שראה את התנאים הקשים במקום.

פאר סיפר לספארי על המקלט דל התקציב ועל חוסר היכולת של העובדים לשפר את המצב. "כולם ניצלו מציד והגיעו למקלט, אך כדי שחייהם יהיו טובים יותר, נדרש טיפול מקצועי של מומחה לחיות בר. בעבר הגיע למקום וטרינר - אך לא היה לו הידע הנדרש", אמר סגן השגריר.

דובים באזרבייג'ין | דורון פאר, סגן שגריר אזרבייג׳אן. מערכת וואלה!, אתר רשמי
"נדרש טיפול מקצועי של מומחה לחיות בר"/אתר רשמי, מערכת וואלה!

לדבריו, מפעם לפעם מגיע למקום איש עסקים שמממן את הפעילות ומטיב את חייהם של הדובים, אך התקציב לא מנוהל בצורה טובה דיה - ולאחר זמן המצב חוזר לקדמותו.

עם חזרתו לישראל, ד"ר הורוביץ סיכם את ביקורו במקלט. "הגעתי למקום וראיתי שמונה דובים שרובם גדלו בבתים לאחר שנלכדו בהיותם גורים. בחנתי אותם מקרוב ואבחנתי את הבעיות מהן הם סובלים. בהמשך יהיה צורך להרדים את חלקם ולהעניק להם טיפול רפואי מעמיק יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully