וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש בהונדורס אישר: הנשיא לשעבר יוסגר לארה"ב בגין סחר בסמים

עודכן לאחרונה: 17.3.2022 / 6:25

חואן אורלנדו הרננדס נעצר בחודש שעבר בביתו, ובארה"ב דרשו את הסגרתו. בדיון בנושא טען הרננדס כי העדויות נגדו נאמרו ע"י סוחרי סמים שהוסגרו ע"י ממשלתו והם רצו לנקום בו. להרננדס תהיה הזדמנות לערער על החלטת ההסגרה ועוה"ד של הרננדס הציגו לפחות 20 ראיות להגנתו

בווידאו: נשיא הונדורס לשעבר מוצג לראווה אזוק לאחר שנעצר בחשד לעבירות סחר בנשק וסמים/צילום: רויטרס

שופט בהונדורס אישר את הסגרת הנשיא לשעבר חואן אורלנדו הרננדס לארצות הברית לשם העמדתו לדין על עבירות סחר בסמים. זאת, לאחר בקשתה של ארצות הברית.

הרננדס, שכיהן כנשיא במשך שמונה שנים, נעצר בחודש שעבר על ידי שוטרים שהגיעו לביתו, ומעצרו של מי שהיה בעבר בעל ברית של וושינגטון הועבר בשידור חי בטלוויזיה. הרננדס, בן 53, הופיע לדיון הראשון בבקשה להסגירו כשהוא אזוק וכבול.

התובעים האמריקנים במחוז הדרומי של ניו יורק האשימו את הרננדס בשנים האחרונות שקיבל שוחד של מיליוני דולרים בתמורה להגנה על הסוחרים. הרננדס הכחיש בתוקף את המיוחס לו.

אזוק בידיו וברגליו: נשיא הונדרוס לשעבר הוצג לראווה שנעצר בחשד לסחר בנשק וסמים 
16.2.22. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, רויטרס
אזוק בידיו וברגליו. הרננדס, בחודש שעבר/רויטרס, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

לפני פרסום ההחלטה, אמר דובר בית המשפט מלווין דוארטה כי במהלך הדיון פנה הרננדס לבית המשפט. "במונחים כלליים הוא התווכח על המניעים שהובילו להליך ההסגרה הזה נגדו", אמר דוארטה.

הרננדס טען כי העדויות נגדו נאמרו על ידי סוחרי סמים שהוסגרו על ידי ממשלתו והם רצו לנקום בו. הוא מכחיש כל קשר עם סוחרי סמים. להרננדס תהיה הזדמנות לערער על החלטת ההסגרה.

בנוסף לכך, במהלך הדיון השופט הציג מסמך שנשלח על ידי משרד המשפטים האמריקני דרך שגרירות ארצות הברית בטגוסיגלפה ושפירט את ההאשמות נגד הרננדס. עורכי דינו של הרננדס הציגו לפחות 20 ראיות להגנתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully