וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדורס עצרה את הנשיא לשעבר הרננדס המואשם בארה"ב בסחר בסמים

עודכן לאחרונה: 17.2.2022 / 8:39

בווידאו: נשיא הונדורס לשעבר מוצג לראווה אזוק לאחר שנעצר בחשד לעבירות סחר בנשק וסמים/צילום: רויטרס

נשיא הונדורס לשעבר חואן אורלנדו הרננדס, שסיים את תפקידו רק בחודש שעבר, נעצר לבקשת ארצות הברית שדורשת את הסגרתו לשם העמדתו לדין על עבירות סחר בסמים.

הרננדס, שכיהן כנשיא במשך שמונה שנים, נעצר ביום שלישי על ידי שוטרים שהגיעו לביתו, ומעצרו של מי שהיה בעבר בעל ברית של וושינגטון הועבר בשידור חי בטלוויזיה. הרננדס, בן 53, הבטיח לשתף פעולה בחקירה, ואתמול (רביעי) הוא הופיע לדיון ראשון בבקשה להסגירו כשהוא אזוק וכבול. הוא יישאר במעצר בבסיס של הכוחות המיוחדים של המשטרה עד השימוע הבא, שיתקיים ב-16 במרץ.

במסמך של שגרירות ארצות הברית שהגיע לידי רויטרס נכתב כי הרננדס היה חלק ממבצע להעברת כמויות גדולות של קוקאין מקולומביה וונצואלה דרך הונדורס אל ארצות הברית. עוד נכתב כי הוא קיבל שוחד של מיליוני דולרים בתמורה להגנה על הסוחרים. הנשיא לשעבר, שהיה אמור להדליק משואה בישראל ביום העצמאות, מכחיש את העבירות המיוחסות לו והוא ציין את התמיכה שקיבל בעבר מגורמים רשמיים בארצות הברית.

בשנה שעברה, אחיו של הרננדס נשלח ל-30 שנות מאסר בארצות הברית אחרי שהורשע בסחר בקוקאין בהיקפים גדולים.

מחוץ לדיון בעניינו, שהתקיים במשרד המשפטים, פרצו עימותים בין תומכיו לבין מתנגדיו שכללו דחיפות ואף זריקת אבנים, אך המשטרה הפרידה ביניהם במהרה. "אתה לא לבדך, יש מפלגה פוליטית גדולה התומכת בך", אמר אחד מתומכי המפלגה הלאומית הימנית של הרננדס לערוץ המקומי TSI. מנגד, מנואל, חבר במפלגת השמאל של הנשיאה החדשה, הכריז: "כן, עשינו זאת, עשינו זאת! הם לוקחים את הנרקו-דיקטטור המושחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully