וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיור, ביגוד וחינוך: הטיפול ההומניטרי בפליטי אוקראינה יתוקצב ב-15 מיליון שקל

16.3.2022 / 14:00

משרד הרווחה יוביל את המתווה עבור 15 אלף הפליטים שאינם זכאי חוק השבות. כלל הפליטים יקבלו ביטוח בריאות ומענה לצרכים בסיסיים כגון האכלה ומוסדות רווחה - אך, המענה לכל פליט יתוקצב בכ-1,000 שקלים בלבד. במשרד סימנו כמטרה להילחם בתופעת הסחר בנשים האוקראיניות

בווידאו: כך הושארו פליטי אוקראינה מוזנחים בנתב"ג/מתוך פייסבוק

קורת גג למחוסרי דיור, חינוך לילדים וביטוח בריאות - משרד הרווחה יוביל את הטיפול ההומניטרי בכ-15 אלף פליטי אוקראינה שאינם זכאי חוק השבות, שלפי ההערכות צפויים להצטרף ל-6,000 הפליטים שכבר נמצאים בישראל. לפי המתווה, לכל הפליטים צריכה להיות זיקה כלשהי לקרוב משפחה בארץ והם יכנסו עם אשרת תייר, כך שהמענה לכל פליט יתוקצב ב-1,000 שקלים בלבד, למעט דיור וחינוך.

כלל הפליטים יקבלו ביטוח בריאות, שהרי ללא זה אין אפשרות לקבל ילדים למערכת החינוך או לקבל מענים בלשכות הרווחה. על פי התוכנית, אשרת התייר תהיה תקפה לשלושה חודשים, מתוך הנחה שהפליטים יחזרו לארצם ברגע שהמלחמה תסתיים. במידה והלחימה תימשך אחרי היעד שנקבע, תיבחן האפשרות למתן אשרת עבודה לפליטים.

הסיוע לאוקראינים יכלול קורת גג למחוסרי דיור, כמו אכסניות נוער או מלוניות זמניות; מענה לצרכים בסיסיים כמו ביגוד והאכלה, חינוך לילדים, מעונות יום ומוסדות רווחה, מתוך הנחה שהאוקראינים יפוזרו בכל הארץ; בנוסף, קשישים הנזקקים לכך יובאו לבתי אבות ויטופלו על ידי עובדות סוציאליות דוברי רוסית ואוקראינית.

נחיתת עולים מאוקריאנה בנתב"ג 3 במרץ 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
1,000 שקל לאחד. פליטי אוקראינה בנתב"ג/פלאש 90, אבשלום ששוני

תהליך הקליטה יחל כבר בנתב"ג, שם יחלקו פלאיירים עם הסברים בשלוש שפות. במקביל, מוקד 118 של משרד הרווחה יתוגבר בדוברי רוסית ואוקראינית והם יספקו מענים הן לרשויות הקולטות את הפליטים והן לפליטים עצמם. המענים יסופקו על ידי משרד הרווחה, חברות אזרחיות, המגזר השלישי ומשרדי הממשלה השונים. ארגון הג'וינט יתכלל את כלל המענים.

דבר נוסף אליו נדרשו במשרד הרווחה הוא למנוע סחר בבני אדם, במיוחד בנשים. לשם כך, הם מנסים לאתר כבר בנמל התעופה, בעזרת רשות האוכלוסין ומשרד המשפטים, נשים שהגיעו למטרה הזו. במשרד חוששים מהתפתחות התופעה של נשים שנופלות לזנות או התמכרויות, ומנסים למנוע זאת על ידי צמצום הצורך של נשים להתפרנס בדרך הזאת.

שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן מסר כי "זאת חובה מוסרית, יהודית וישראלית שלנו ואנחנו רואים בחובה הזאת זכות גדולה". הוא הודה לראש הממשלה נפתלי בנט על כך שהטיל על משרדו את המשימה. "משרד הרווחה יתכלל את כל המענים הממשלתיים לאוכלוסייה הזאת באמצעות מנגנוני הרווחה ובאמצעות החברה האזרחית שמתגייסת לטובת העניין", הוסיף. "אנחנו נגבש ביחד עם השותפים בממשלה בשעות הקרובות את פרטי המתווה והסיוע ונפרסם לציבור הישראלי וגם לפליטים, לאלה שרוצים להתגייס ולאלה שצריכים את הסיוע הזה מאיתנו עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully