וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מקרים של זן קורונה חדש התגלו בישראל

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 12:38

הזן, שהתגלה בבדיקת PCR בנתב"ג בכניסה לארץ, הוא שילוב של אומיקרון ו-BA2 שאינו מוכר עוד בעולם. משרד הבריאות עדכן כי השניים שהתגלו כנושאים את הזן המשולב סבלו מתסמינים קלים של חום, כאבי ראש ושרירים, ולא נזקקו למענה רפואי מיוחד. "יכול להיות שזה זן שנוצר אצלנו"

בווידאו: פרויקטור הקורונה אומר שבכירי מערכת הבריאות המליצו לבטל את התו הירוק ב-1 במרץ/צילום: לע"מ

שני מקרים של מאומתים בזן משולב של אומיקרון ו-BA2 התגלו בישראל - כך עדכן היום (רביעי) משרד הבריאות. על פי הודעת המשרד, הזן, שהתגלה בבדיקת PCR בנתב"ג בכניסה לארץ, אינו מוכר עדיין בעולם. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ציין בריאיון ל-103FM כי "קרוב לוודאי שההדבקה שלהם הייתה פה בארץ, לפני שהם טסו. יכול להיות שזה וריאנט שנוצר אצלנו".

השניים שהתגלו כנושאים את הזן המשולב, שני בני משפחה, סבלו מתסמינים קלים של חום, כאבי ראש ושרירים, ולא נזקקו למענה רפואי מיוחד. משרד הבריאות מסר כי הוא "ממשיך לעקוב אחרי תוצאות הריצופים וימשיך לעדכן ככל שיידרש".

בית החולים אסף הרופא ביקש להבהיר כי בבדיקת ה-PCR שנשלחה אליו מנתב"ג, התגלה "חתימה גנטית ייחודית המשלבת מוטציות שמקורן בזן אומיקרון ומוטציות שמקורן בזן BA2. חשוב לציין כי קביעת ורייאנט מתאפשרת אך ורק באמצעות ריצוף עמוק", מסרו. "נתונים אלו הועברו במיידית למשרד הבריאות ולמעבדת הנגיפים המרכזית לצורך אשרור".

אתמול עדכן משרד הבריאות כי מקדם ההדבקה עלה ל-0.91, עם 6,521 חיוביים שהתגלו מתוך 67,596 בדיקות. מספר החולים הקשים ממשיך לרדת ועומד על 340 בני אדם, נכון לאתמול.

עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
זן חדש התגלה בנתב"ג/ראובן קסטרו

10% מבין החיוביים ביממה האחרונה הגיעו מחו"ל, בעיקר מצרפת, גרמניה וטורקיה. מבין המגיעים מאוקראינה יש מספר נמוך של חיוביים - ביום ראשון, מתוך 200 נכנסים לארץ מאוקראינה, שישה אובחנו כחיוביים לקורונה; בשני, מתוך כ-150 עולים, אובחנו ארבעה חיוביים.

בשבוע שעבר בוטלה הדרישה לביצוע בדיקת PCR או אנטיגן טרם הכניסה לישראל או העלייה למטוס לשבים לישראל. כניסת זרים לישראל מותרת בכל הגילאים, מחוסנים ושאינם מחוסנים, בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR טרם הכניסה או העלייה למטוס לישראל, וביצוע בדיקת PCR עם הכניסה לישראל.

כל הנכנסים לישראל, ישראלים וזרים, נדרשים למלא טופס הצהרת נוסע נכנס במהלך 48 השעות טרם הכניסה או העלייה למטוס לישראל. כמו כן, כולם יהיו חייבים בבידוד עד קבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR, שנעשתה בכניסה לישראל או נתב"ג או 24 שעות (המוקדם מביניהם). במשרד הדגישו כי במידה ומדינה תסווג כאדומה, כל החוזרים מאותה מדינה, כולל ישראלים, יחויבו בבידוד ובבדיקה לפני הכניסה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully