וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומי יגלם את זביידי? סדרה פלסטינית חדשה תספר על בריחת ששת האסירים מכלא גלבוע

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 17:50

לפי הודעת הערוץ אל-קדס אל-יום, שהפיק את הסדרה, היא תעסוק בתוכנית הבריחה של האסירים מהכלא הישראלי בספטמבר האחרון, ותכלול סיפורים של אסירים נוספים המרצים את מאסרם בו. הסדרה ממותגת כ"סדרת רמדאן", וככזו תשודר מדי ערב לאחר שבירת הצום

זכריה זביידי לאחר שנתפס/ללא

סדרה על בריחת ששת האסירים הפלסטיניים מבית כלא גלבוע תשודר בערוץ פלסטיני אל-קדס אל-יום, שאחראי גם להפקתה - כך לפי הודעה ששחרר היום (שלישי) הערוץ. הסדרה תעסוק בבריחת האסירים מהכלא בספטמבר האחרון, ותתאר את תכנית הבריחה והמרדף אחריהם. בנוסף תעסוק בנושאים כמו הברחת הזרע מבתי הכלא, וסיפורים של אסירים נוספים היושבים בהם.

הסדרה הינה "סדרת רמדאן", וכשמה היא נוצרה לצורך שידור במהלך ערבי הרמדאן, לאחר שבירת הצום. סגנון סדרות אלה דומה לרוב לטלנובלות, ומגולל לעיתים קרובות אפוסים היסטוריים על דמויות אסלאמיות. הסדרה תשודר מדי ערב ברמדאן, שיחל בתחילת אפריל.

לפי הודעת הערוץ, הסדרה תעסוק "בחירותם של ששת האסירים", מחמוד עארדה, "מהנדס הפעולה", מוחמד עארדה, איהם כממג'י, זכריא זביידי, יעקוב קאדרי ויעקב נפיעאת, ותביא את סיפור בריחתם מהכלא. כמו כן יובאו סיפוריהם של חמשת האסירים שסייעו לשישה לברוח, ותלמד על כלי החפירה בהם השתמשו, הבריחה והמרדף של כוחות הביטחון הישראליים אחרי האסירים.

"אות ניצחון גלבוע" על בריחת ששת האסירים מבית הסוהר גלבוע בספטמבר 2021.. מתוך טוויטר, אתר רשמי
כרזת הסדרה/אתר רשמי, מתוך טוויטר

הסדרה גם תכלול סיפורים של אסירים נוספים היושבים בכלא בישראל, בהם אבראהים חאמד, ת'אאר חאמד, שהוא מבצע הפיגוע בוואדי חרמיה, איאד ג'ראדאת ואחרים. עוד ידובר על האסיר סמיר קונטאר, הנקשר לנושא הברחת הזרע של אסירים, והצלחתם להביא ילדים מבעד לכותלי בית הכלא.

הבריחה מבית הכלא גלבוע התרחשה ב-6 בספטמבר 2021, במהלכה ששת האסירים הביטחוניים, שחלקם נידונו למאסר עולם, נמלטו ממנו באמצעות מנהרה שחפרו מתוך תא המעצר. לאחר ארבעה ימי מצוד ארבעה מהם נלכדו בשטח ישראל, ושניים הנותרים נלכדו בג'נין תשעה ימים מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully