וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמנית שקראה לפוטין סוציופת - נמצאה מתה בתוך מזוודה

16.3.2022 / 23:36

הדוגמנית הרוסיה גרטה ודלר נעלמה בשנה שעברה, זמן קצר לאחר שהעבירה ביקורת חריפה ואישית על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ברשתות החברתיות. כעת נמצאה גופתה והחבר לשעבר שלה הודה ברציחתה, אך יש מי שלא מאמין לו ובטוח שהיא חוסלה ע"י הרשויות

בווידאו: הודעות פוטין וזלנסקי עם תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה/צילום: רויטרס

גופתה של גרטה ודלר, דוגמנית רוסיה, נמצאה טמונה במזוודה יותר משנה לאחר שנעלמה, חודש אחרי שהעבירה ביקורת חריפה על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מה שהעלה חשד בקרב מעריציה וחבריה כי היא חוסלה על ידי אנשיו.

הסתבר שגרטה ודלר, בת ה-23, נרצחה חודש לאחר שפרסמה פוסט ברשתות החברתיות שבו כינתה את פוטין "פסיכופט" וחזתה שהדחף שלו "לשפר את רוסיה" יסתיים בבכי.

גרטה ולדר. social media, צילום מסך
גרטה ולדר/צילום מסך, social media

על פי הפרסומים בתקשורת הרוסית, החבר לשעבר שלה דמיטרי קורובין, בן 23, הודה יותר משנה לאחר שנעלמה שחנק אותה למוות במוסקבה, לאחר מריבה על כסף שלא הייתה קשורה לדעותיה הפוליטיות או לפוטין.

הוא סיפר לחוקרים שהוא ישן במשך שלושה לילות בחדר מלון עם גופתה שאותה הכניס למזוודה חדשה שקנה. לאחר מכן הוא הסיע את גופתה כ-500 ק"מ לאזור ליפצק והשאיר אותה בתא המטען של מכונית במשך יותר משנה.

המזוודה בה נמצאה גרטה ולדר. social media, צילום מסך
המזוודה בה נמצאה גרטה ולדר/צילום מסך, social media

במקביל הוא המשיך לפרסם תמונות והודעות בשמה ברשתות החברתיות שלה, כדי לגרום לחבריה להאמין שהיא עדיין בחיים, כך אמר לבלשים.

גרטה ולדר. social media, צילום מסך
גרטה ולדר/צילום מסך, social media

ייבגני פוסטר, אחד מחבריה שהוא בלוגר בחרקוב, העיר האוקראינית המפוצצת בימים אלה על ידי הכוחות הרוסים - החל לחשוד שמשהו קרה לה ומצא חבר במוסקבה שפנה למשטרה והגיש תלונה שהיא נעדרת, מה שגרם לפתיחתו של החיפוש אחריה שבסופו של דבר הביא לאיתור גופתה.

מודעת ה"נעדרת" פורסמה על גרטה ולדר. social media, צילום מסך
מודעת ה"נעדרת" פורסמה על גרטה ולדר/צילום מסך, social media

בסרטון שפורסם מהחקירה של המשטרה הרוסית נראה קורובין מודה ברצח ומדגים לכאורה כיצד הרג את ודלר. ככל הנראה הפרסומים המתריסים שלה נגד פוטין בינואר 2021, חודש לפני שנרצחה, אינם קשורים למותה, אך הם מצמררים לאור האירועים שהתרחשו מאז.

צפו בו משחזר את הרצח

היא הייתה מודאגת מההגבלות שהטיל פוטין נגד הפגנות וממה שהיא ראתה כרצון שלו ליצור רוסיה גדולה יותר וכתבה: "לאור העובדה שפוטין עבר הרבה השפלות בילדותו, הוא לא יכול היה לעמוד על שלו בגלל גודלו הפיזי ולכן אין זה מפתיע שהוא עזב את לימודי המשפטים והצטרף לק.ג.ב. אנשים כאלה הם ביישנים ופחדנים מילדותם, מפחדים מרעש ומחושך, מפחדים מזרים, ולכן תכונות כמו זהירות, איפוק וחוסר תקשורת מתפתחות בשלב מוקדם באופי שלהם. אני יכולה רק להניח, לדעתי, שניתן לזהות אצלו בבירור מאפיינים של פסיכופתיה או סוציופתיה".

היא המשיכה וסיפקה פרשנות על פוטין לעוקביה: "לפסיכופתים חשוב לחוות כל הזמן תחושת מלאות וחדות של החיים, ולכן הם אוהבים סיכונים, חוויות אינטנסיביות, תקשורת אינטנסיבית, פעילות אינטנסיבית - חיים אינטנסיביים ודינמיים. אולי הוא באמת רוצה לשפר את רוסיה ומאחל באמת ובתמים שיהיה טוב לרוסים. אבל האם הוא באמת יכול לעשות משהו?", היא שאלה והבהירה שיש לה ספקות כבדים, "אני חושבת שאתם יודעים את התשובות לשאלות האלה בעצמכם".

למרות שקורובין הודה ברציחתה, ישנם רבים ברוסיה (בעיקר בקרב משפחתה, חבריה ועוקביה) שמאמינים שהוא שעיר לעזאזל שאולץ להודות ברצח וכי אכן היא נרצחה על ידי אנשיו של פוטין, שלא אהב את הביקורת שהשמיעה עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully