וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המן אאוט, פוטין אין: סטודנטים ישראלים בפולין אפו את המאפה המסורתי לפליטי אוקראינה

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 22:41

גפן לוי וג'וני דניאלס המתגוררים בוורשה החליטו לאפות מאפה חדש בהשראת אוזני המן המסורתיים - "אוזני פוטין". לוי, המארחת משפחות של פליטים יהודים בדירתה, סיפרה כי "למדתי פחות בגלל המצב הנורא, ותרמתי כסף". חברה ליוזמה, דניאלס אמר: "רוצים לגרום לפליטים לחייך"

בווידאו: תיעוד מרחפן של תקיפות של כלי רכב רוסיים במריופול הנצורה/צילום: רויטרס

גפן לוי וג'וני דניאלס, שני סטודנטים ישראלים צעירים המתגוררים בוורשה, החליטו לאפות את אוזני ההמן בשם חדש - "אוזני פוטין".

לוי, סטודנטית לרפואה באוניברסיטה מקומית בוורשה, גדלה במעלה אדומים. בתקופה האחרונה היא מתנדב בעמותת ממעמקים ומארחת משפחות של פליטים יהודים בדירתה.

ביום ראשון, לוי וחברה אפו את "אוזני פוטין". "למדתי קצת פחות לאחרונה בגלל המצב הנורא", אמרה. "למרות שאני סטודנט, תרמתי כמה שיותר כסף. גם אני וחברים שלי התנדבנו עם הרופאים שהגיעו מישראל".

גפן לוי וג'וני דניאלס (הבן). ללא, צילום מסך
לוי ודניאלס/צילום מסך, ללא

ג'וני דניאלס הצטרף אליה לתהליך האפייה. "אנחנו נגיע לכולם עם האוזניים שלנו ומתנות לנזקקים", אמר.
"כל כך הרבה ארגונים עושים עבודת קודש בשטח בפולין ובמדינות אחרות", אמר דניאלס. "לכן, אנחנו אופים את האוזניים האלה לפליטי אוקראינה כדי לגרום להם לחייך בתקופה קשה זו, אבל גם כדי להעצים את הארגונים, כמו שלנו, שפועלים עם הפליטים היהודים".

"בפורים הזה, הבנו שכיהודים, תמיד נהיה במצבים קשים", אמר. "אבל החגים הם מה שמחבר אותנו לעבר שלנו וזה לזה. ברגע שהתחלנו לחשוב על האוזניים, הסתכלתי על הפליטים העצובים סביבי, והבנתי איך אנחנו צריכים לקרוא להם על שם אוזניו של פוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully