וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים הקפוא: בירושלים כבר חוגגים, ברחבי הארץ נערכים לגשם וגל הקור

מוסדות חינוך רבים בארץ ובראשם ירושלים הקדימו את החגיגות בשל הגשם והשלג הצפויים במהלך השבוע. "עושים הכול כדי שהילדים לא יתאכזבו". לקור העז ששורר הבוקר יתווסף בלילה גשם שיתפשט בהדרגה לכל רחבי הארץ. מחר שלג בפסגות הצפות וירושלים | התחזית המלאה

מזג אויר/צילום: רשות ניקוז ונחלים כינרת, אתר החרמון, רשות הטבע והגנים

התחזיות המתממשות לפורים קפוא גרמו להקדמת חגיגות התחפושות והמסיבות בכמה וכמה ערים ומוסדות חינוך ברחבי הארץ. יום התחפושות, שבמערכת החינוך התכוונו לקיים מחר (שלישי), יום לפני היציאה לחופשת הפורים, ייחגג במקומות רבים היום. בחלק מהרשויות המקומיות התקבלה החלטה גורפת בעניין, כמו בירושלים, שבה הודיע ראש העיר משה ליאון על ההחלטה, אחרי שקיים הערכת מצב.

המועצה האזורית הר חברון גם היא הודיעה על הקדמת החגיגות. "לאור מזג האויר הסוער, הטמפרטורות הנמוכות והצפי לשלג באזור ביום שלישי, הוחלט להקדים את יום התחפושות בכלל מוסדות החינוך בהר חברון ליום שני", הודיע ראש המועצה יוחאי דמרי במוצאי שבת.

במועצה האזורית גוש עציון, הנמצאת אף היא באזור שעשוי לחגוג פורים לבן, מסרו בהודעה: "על פי התחזיות, לפנות בוקר ביום שלישי תיכנס לאזורנו מערכת חורפית שצפויה לכלול גם שלג שעלול להיערם". המועצה ביקשה ממוסדות החינוך שיבחרו להקדים את יום התחפושות להוציא הודעה להורים. במבשרת ציון נמסרה הודעה דומה.

גם במוסדות חינוך בערים שלא צפוי לרדת בהם שלג התקבלה החלטה לחגוג ביום שני. בין היתר יחגגו ביום שני בבת ים, בקריית אונו, צור הדסה, ראשון לציון, גבעתיים, חדרה, אשדוד, רחובות, גדרה, מבשרת ציון וקריית חיים. בחיפה החליטה העירייה לדחות את מסיבת "משתלטים על העיר" המסורתית לנוער שהיתה אמורה להתקיים ביום שלישי בגן האם לתחילת החופש הגדול.

שלג בצפון רמת הגולן, 12 במרץ 2022. רשות ניקוז ונחלים כנרת, אתר רשמי
שלג בצפון רמת הגולן, 12 במרץ 2022/אתר רשמי, רשות ניקוז ונחלים כנרת

חלק מההורים לילדים שחוגגים את החג תמכו בהחלטה להקדים את החג, וחלק הביעו אכזבה. הודיה, אם לילדה מירושלים, אמרה כי "להזיז יום זו לא הבעיה, הבעיה שזה יוצר היא שהחליטו שביום תחפושות הצהרונים מסיימים מוקדם. נוסיף על זה היתכנות של שלג מחר והשבתה (שככל הנראה תקרה) של מערכת החינוך, והקרח שיצטבר ברביעי בבוקר, ובחמישי חג והנה לך 3.5 ימים שההורים שוב צריכים להיות בבית עם הילדים. אין שום סיבה לקצר יום תחפושות ולסיים אותו ב-14:30 כשכל השבוע לא יהיו מסגרות".

שרה, אם לארבעה מירושלים, אמרה: "אצלנו תמיד עשו מסיבה בשושן פורים אז התרגלתי להיות מוכנה לפני, אבל השנה בגלל תחזית של כמה פתיתי שלג החליטו בדקה ה-90 - ביום שישי - להקדים ביום, ואצל הבן שלי יומיים, וזה ממש סיבך אותי".

עוד בוואלה!

עץ ענק קרס באמצע כביש בצפון – כלי הרכב בלמו ברגע האחרון

לכתבה המלאה
פורים 2022-גת שחר בת ה 3. באדיבות המצולמים
הקידמו לה ביום את החג. גת שחר בת ה-3/באדיבות המצולמים

"ההתארגנות זה תהליך, אנו עובדים לקראת פורים כשלושה שבועות, חלק מהתחפושות בכלל הכנתי לבד וחלק הזמנתי. היום, שני בבוקר, עמדתי מחוץ לחנות שהיא עמדת חלוקת הדואר שלי ב-08:00 בכדי לאסוף את התחפושת של הבת שלי - וקיבלתי הודעה רק אתמול ב-19:45 כשהמערכת של הדואר סגורה. פשוט שיגעון, ועל מה? גם היום קר. מעניין מי הם מהירי ההחלטה האלה שלא מתחשבים כלל במשפחות ובצרכים שלהם. ולא, אין אצלנו צהרון בגלל המסיבות".

פורים 2022-הלל, אורי ושחר חורי-יפין. באדיבות המצולמים
חוגגים מוקדם מהרגיל. הלל, אורי ושחר חורי-יפין. ירושלים/באדיבות המצולמים

הלן, אמו של אמיר גפסו, בן שמונה מראשון לציון, אמרה: "האמת שההזזה קצת מבאסת כי הילדים רגילים ללכת אחרי בית הספר למסיבות, לטייל עם תחפושות, להשוויץ, ופתאום ישר לחזור הביתה נראה לי יתבאסו. ולא תגיד שיש מסיבות באזור היום".

פורים 2022. אמיר גפסו, באדיבות המצולמים
אמיר גפסו מראשון לציון/באדיבות המצולמים, אמיר גפסו

אך יש גם מי שבירך על ההחלטה. דיאנה מלכה, אם לשלושה מאריאל, בירכה על הקדמת יום התחפושות. "האמת שאני מאוד שמחה שזה עבר להיום, כדי שהילדים לא יתאכזבו מחר", הסבירה.

פורים 2022-עידו וענבר אברהם. באדיבות המצולמים
עידו וענבר אברהם, הכברים של פורים/באדיבות המצולמים
שלג בחרמון, 10 בפברואר 2022. אתר החרמון, אתר רשמי
בחרמון ממשיך לרדת שלג. האתר לא ייפתח גם מחר/אתר רשמי, אתר החרמון

אבל גם לחוגגים היום מצפה אתגר. מזג האוויר היום יהיה מעונן חלקית עד מעונן, תחול ירידה נוספת בטמפרטורות ויהיה קר במיוחד. מאתר החרמון נמסר כי המערכת החורפית נמשכת בעוצמה גבוהה, ושלג ממשיך לרדת כל העת. גובה השלג במפלס התחתון עומד על 140 ס"מ, ובמפלס העליון הוא הגיע ל-170 ס"מ. עובדי האתר ממשיך לעמול על פינוי הצירים, והאתר יהיה סגור גם היום ומחר.

הלילה יוסיף להיות מעונן, ובמהלכו יתחיל לרדת גשם, בתחילה בעיקר במישור החוף. לקראת הבוקר יתפשט הגשם וירד מהצפון ועד צפון הנגב. יתכן שלג קל בהרים, כולל בירושלים.

ביום שלישי ירדו גשמים מקומיים מצפון הארץ ועד צפון הנגב. תחול ירידה קלה נוספת במידות החום ויוסיף להיות קר במיוחד. יתכנו סופות רעמים יחידות, בעיקר בצפון, וינשבו רוחות עזות. בהרים צפוי לרדת שלג קל. בדרום הארץ ירד גשם מקומי קל. קיים חשש קל לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. ביום רביעי תחול עלייה קלה בטמפרטורות, אך יוסיף להיות קר מאוד. ביום חמישי יהיה בהיר עד מעונן חלקית, הטמפרטורות יעלו אך יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה.

שלג בירושלים. דוברות עיריית ירושלים, אתר רשמי
שלג בירושלים, 27 בינואר 2022/אתר רשמי, דוברות עיריית ירושלים

לתחזית מזג האוויר המלאה

מידות החום הצפויות היום והערב: בירושלים מ-5 מעלות הבוקר ועד 3 מעלות בערב; בתל אביב מ-12 מעלות הבוקר עד 11 הערב; בחיפה 8 הבוקר עד 9 בערב; צפת 2-2; קצרין 7-5; טבריה 10-9; נצרת 7-6; עפולה 9-7; בית שאן 8-10; לוד 10-10; אשדוד 11-11; עין גדי 13-15; באר שבע 6-9; מצפה רמון 2-4; אילת 11-15.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully