וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסר מסמך חסוי על יעדים של המשטרה": שוטר מואשם שהעביר מידע סודי לעבריינים בכירים

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 14:36

המידע נוגע למבצעים של יחידות משטרה - בהם חיפושים ומעצרים עתידיים - במטרה לסכל אותם. הוא הועבר לגורמים עבריניים בדרום הארץ דרך אינסטגרם, ולאחר מכן מחק את ההתכתבויות. מח"ש תבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים

שוטר מג"ב סמוך למערת המכפלה, דצמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
צילם את התארגנות הכוחות. למצולם אין קשר לכתבה/חטיבת דובר המשטרה

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד שוטר סיירת מג"ב בגין העברת מידע משטרתי חסוי לגורמים עבריינים בכירים בדרום הארץ על פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה. כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, מייחס לנאשם ביצוע עבירות של גילוי בהפרת חובה, שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים. מח"ש תבקש מבית המשפט להורות על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו או לחילופין לשחררו בתנאים מגבילים.

על פי כתב האישום, השוטר העביר לגורמים עבריינים בכירים בדרום הארץ במספר הזדמנויות ובמועדים שונים מידע חסוי על אודות פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה אליהן סופח, לרבות בנוגע לחיפושים ומעצרים עתידיים, וזאת מתוך מטרה לסכל את הפעילות המשטרתית.

היכל המשפט בבאר שבע , 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
בית המשפט בבאר שבע/ראובן קסטרו

עוד נכתב באישום כי באחד המקרים, במסגרת פעילות משטרתית חסויה, קיבל הנאשם לידיו מסמך חסוי שכלל פירוט של אנשים המהווים "יעדי פעילות" של המשטרה ומידע על אודות פעילויות משטרתיות שעתידות להתבצע בנוגע אליהם. "הנאשם העביר באמצעות אינסטגרם את המסמך והמידע לגורמים העבריינים ולאחר מכן מחק את התכתובות", נכתב. "בהמשך היום צילם הנאשם את התארגנות כוחות המשטרה, לרבות מספרי הרישוי של כלי הרכב המשטרתיים, לקראת מעצר של אחד מ'יעדי הפעילות' והעביר באמצעות אינסטגרם את התמונה לאחד מאותם גורמים עבריינים".

כתב האישום הוגש בידי הוגש באמצעות עו"ד נטלי חגי והחקירה נוהלה על ידי צוותי חשיפה ודרום במחלקה לחקירות שוטרים.

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בחשדות חמורים נגד השוטר (שמשרת בארגון בשירות חובה) שאינם עומדים בקנה אחד עם ערכי החיל והארגון. למעלה מן הצורך נדגיש כי מדובר בפעילות משותפת של משטרת ישראל ומח"ש לאיתור מקור דלף המידע, וזאת מיד כשהתעורר החשד בעניין. השוטר עצור, לאחרונה התקבלו חומרי החקירה ממח"ש ונשקל סיום שירותו בחיל והחזרתו לשירות בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully