וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדה עם משפחתה לאחר שנתיים וחצי: הישראלית שנעלמה בפריז נחתה בארץ

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 22:05

לוטפיה זאבד, שיצרה קשר השבוע עם בתה לאחר שנים שבהן נעדרה בפריז, פגשה את בני משפחתה בנתב"ג. זאבד, שסובלת מבעיות בריאותיות, נראתה לאחרונה ב-2019 בשדרות שאנז אליזה ומאז נעלמו עקבותיה. השבוע אזרחית לבנונית שסייעה לה דיווחה עליה לרשויות בצרפת - וכך אותרה

בווידאו: האזרחית הישראלית, לוטפיה זבאד שעקבותיה נעלמו בפריז נוחתת בישראל/מערכת וואלה!

לוטפיה זבאד, בת 52, תושבת באקה אל-גרבייה ואם ל-3, שיצרה קשר עם בתה והודיעה לה שהיא בחיים, לאחר שנעדה שנתיים וחצי נחתה הערב (רביעי) בישראל.

זבאד, שסובלת מבעיות בריאותיות, בהן בעית זיכרון, התגוררה במשך השנתיים וחצי האחרונות ברחוב בפריז. ביום שני, אזרחית לבנונית שסייעה לה, הבינה שמדובר באישה שנעדרת, דיווחה לרשויות ולקחה אותה לתחנת המשטרה.

האזרחית הישראלית, לוטפיה זבאד שעקבותיה נעלמו בפריז נוחתת בישראל 9 במרץ 2022. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הנחיתה בנתב"ג/אתר רשמי, מערכת וואלה!

האם נעדרה בזמן שטיילה עם בתה בצרפת. היא נראתה לאחרונה ב-8 באוקטובר 2019 בשדרת שאנז אליזה בפריז, ומאז נעלמו עקבותיה. השבוע, התקשרו אנשי חיליק מגנוס, חברת האיתור והחילוץ הבינלאומית, ליסמין, בתה, והודיעו לה כי נוצר קשר עם אימה. כמה דקות לאחר מכן הגיעה השיחה מהאם עצמה.

"אין לתאר את ההתרגשות", סיפרה הבת יסמין לוואלה!, "כאילו הגעתי לירח, אשה לבנונית הייתה על הקו ואמרה לי שהיא נמצאת איתה ברובע ה-12 של פריז, ושבשבת היא נזכרה מי היא. ככל שאנחנו יודעים היא חיה ככה בכל מיני מקומות, ולצערנו גם ברחוב, אבל בגלל המצב הבריאותי שלה היא לא ידעה להגיד לאנשים מי היא והם לא היו יכולים לעזור לה להגיע אלינו".

לאורך תקופת העלמותה טענה משפחתה של לוטפיה כי משרד החוץ לא מסייע במציאתה. חברת הכנסת היבא יזבק סיפרה סמוך למועד האירוע כי פנתה עוד אז בעניין לשגרירות ישראל, לקונסוליה ולסגנית הקונסול בפריז, אך למרות מאמצי משרד החוץ היא לא נמצאה. אחר כך, על רקע המאמצים הבינלומיים לשחרורה של נעמה יששכר הלינו חברי כנסת ערבים בהם ח"כ אחמד טיבי וחברי הכנסת לשעבר לשעבר היבא יזבק ויוסף ג'בארין כי לא מתאמצים מספיק בעניינה.

כשלושה שבועות לאחר העלמותה של זבאד מסר משרד החוץ כי הוא מטפל במקרה, ובהודעה מטעמו נמסר כי "המקרה מוכר ומטופל בכל הערוצים על ידי המחלקה לישראלים בחו"ל באגף לעניינים קונסולריים במשרד החוץ וקונסול ישראל בפריז, שנמצאים בקשר רציף עם בני המשפחה".

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully