וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "מעשני קנאביס בשימוש עצמי לא יואשמו בפלילים"

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 20:01

בהסכמתו של שר הבריאות ניצן הורוביץ, חתם שר המשפטים על התקנה לפיה עבירת השימוש תהפוך למינהלית וגובה הקנס יופחת ל-500 שקלים. כעת מועברות התקנות לאישור ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת. הורוביץ: "התקדמנו. איפה שאפשר - נמשיך לפתוח ולשחרר"

בווידאו: חשיפת חממות סמים ושריפתן/צילום: דובר צה"ל, עריכה: ליר שפיגלר

שר המשפטים גדעון סער, בהסכמת שר הבריאות ניצן הורוביץ, חתם על התקנה, לפיה עבירת השימוש העצמי בקנאביס תהפוך לעבירה מינהלית (במקום פלילית), ללא רישום במרשם הפלילי. כמו כן, גובה הקנס על החזקת קנאביס יופחת ל-500 שקלים, במקום 1,000 ו-2,000 כיום על שתי עבירות ראשונות. כך למעשה, הסדר עבירות הקנאביס לשימוש עצמי יהיה בתשלום קנס.

סער העביר תקנות אלו להסכמתו של הורוביץ, ולאחר שהביע את הסכמתו למהלך, מועברות התקנות לאישור ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת.

קנאביס. ShutterStock
"התקדמנו"/ShutterStock

"היעדר מדיניות בנושא הופכת, הלכה למעשה, אזרחים נורמטיביים רבים בישראל לעבריינים פליליים, פוגעת בזכויות הפרט ומערערת את האמון בין האזרחים למערכות אכיפת החוק", אמר שר המשפטים סער. "המהלך הזה מצטרף למהלכים אחרים שאני מוביל שמגמתם: דה-פליליזציה - צמצום היקפם של האישומים הפליליים והעבירות הפליליות והצורך במיקוד המשפט הפלילי בפשיעה".

הורוביץ בירך על המהלך: "התקדמנו. אין שום סיבה שהמדינה תמשיך להתייחס למשתמשי קנאביס כעבריינים. המהלך החשוב של דה-פליליזציה של שימוש עצמי, יחד עם המהלך שאנו מובילים במשרד הבריאות להוצאת ה-CBD מפקודת הסמים, הם חלק משינוי גישה כולל של הממשלה הזו כלפי הקנביס. הגיע הזמן. איפה שאפשר - נמשיך לפתוח ולשחרר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully