וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה למשתמשי הקנאביס: התכנית של סער לביטול רישום פלילי על שימוש עצמי

עודכן לאחרונה: 9.2.2022 / 16:17

שר המשפטים פרסם טיוטת תקנות הקובעות כי עבירות השימוש העצמי בקנאביס יהפכו למינהליות, ולא פליליות כפי שנהוג כיום. אם יאושרו, העונש על שימוש עצמי יתבטא בתשלום קנס בלבד, ללא רישום פלילי

בווידאו: מעבדת ענק לגידול קנאביס נחשפה במרתף באשדוד/צילום: דוברות המשטרה

שר המשפטים גדעון סער פרסם היום (רביעי) טיוטת תקנות הקובעות כי עבירות השימוש העצמי בקנאביס יהפכו לעבירות מינהליות, במקום פליליות כפי שנהוג כיום, ולא יירשמו במרשם הפלילי. אם יאושרו, הסדר עבירות הקנאביס לשימוש עצמי יהיה בתשלום קנס ולא בדרך של הגשת כתב אישום פלילי, בדומה למרבית עבירות התעבורה.

השינוי המוצע הוא שמשתמשי קנאביס לא יואשמו בדין פלילי כלל, למעט מקרים חריגים. כמו כן, תבוטל ההחרגה של אנשים עם עבר פלילי, תבוטל האבחנה בין עבירה ראשונה לבין עבירות נוספות, והקנס יוגבל למקסימום של אלף שקלים. על פי טיוטת התקנות, מההסדר יוחרגו חיילים, שוטרים וסוהרים בשירות חובה וקטינים.

זאת, בשונה מהמצב כיום, המכונה "מתווה ארדן", לפיו אדם הנתפס משתמש בקנאביס בפעם הראשונה והשנייה, ייקנס בסכום של 1,000 ו-2,000 שקלים בהתאמה. בפעם השלישית ניתן לסגור תיק בהסדר, ואילו החל מהפעם הרביעית ואילך יוגש כתב אישום.

קנאביס. ShutterStock
בדרך ללגליזציה?. צמחי קנאביס/ShutterStock
שר  המשפטים גדעון סער בראיון באולפן וואלה!. ראובן קסטרו
"אזרחים נורמטיביים רבים בישראל הופכים לעבריינים פליליים". סער במהלך הראיון בוואלה!, היום/ראובן קסטרו

השר סער התייחס למתווה המוצע: "כפי שהתחייבנו לציבור: שימוש עצמי בקנאביס לא ייחשב כעבירה פלילית. היעדר מדיניות בנושא הופכת, הלכה למעשה, אזרחים נורמטיביים רבים בישראל לעבריינים פליליים, פוגעת בזכויות הפרט ומערערת את האמון בין האזרחים למערכות אכיפת החוק. המהלך הזה מצטרף למהלכים אחרים שאני מוביל שמגמתם: דה-פליליזציה - צמצום היקפם של האישומים הפליליים והעבירות הפליליות והצורך במיקוד המשפט הפלילי בפשיעה. אני מודה ליו"ר סיעת תקווה חדשה ח"כ שרן השכל שפועלת שנים רבות בנושא ומקדמת את הנושא בדרכים שונות וכיום גם כיו"ר ועדת הקנאביס בכנסת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully