וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה על כוכבי: "כשכולם עסוקים בהסכם הגרעין, הוא טס לביקור חסר משמעות"

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 19:25

יום לאחר ששני איראנים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל, וכשאיום איראני מרחף מעל - הרמטכ"ל החליט לטוס לביקור בבחריין. גורמים במערכת הביטחון יצאו נגד התזמון: "זה הזמן להישאר בארץ לצד הדרג המדיני. הביקור מצביע על חולשה בעיני האיראנים, וממש לא משדר עוצמה"

הרמטכ"ל, אביב כוכבי במהלך ביקורו בבחריין 9 במרץ 2022. מתוך טוויטר, אתר רשמי
"ביקור חסר חשיבות". כוכבי ורמטכ"ל בחריין/אתר רשמי, מתוך טוויטר

הרמטכ"ל אביב כוכבי נחת הערב (חמישי) בבחריין - חרף איומי האיראנים לנקמה לאחר מותם של שני איראנים בסוריה בתקיפה המיוחסת לישראל. גורמים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על תזמון הטיסה. "בזמן שיש איום איראני וכולם עסוקים בהסכם הגרעין שרע לישראל, רצוי ונכון להימנע מטיסות חסרות משמעות ולהישאר לצד הדרג המדיני בארץ", טען אחד הגורמים.

אמש העלו בצה"ל את רמת הדריכות בזירה הצפונית מחשש לפיגוע על הגבול או שיגור רקטות. גורמים במערכת הביטחון העריכו כי האיראנים לא יישבו בשקט אחרי הביקור ויגבו מחיר מבחריין, שמרביתה אזרחים שיעים - ולכן יהיה בביקור הזה יותר נזק מתועלת.

מפקד משמרות המהפכה ומפקד חייל האוויר האירני, נמצאים בהלוויה של הקצינים שחוסלו לטענתם על ידי ישראל השבוע. מתוך טוויטר, אתר רשמי
באיראן איימו לנקום. הלווייתם של הקצינים שנהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל/אתר רשמי, מתוך טוויטר

גורמים נוספים, המעורים בפרטי הביקור, טענו כי בזמן ש"תשומת הלב המדינית והביטחונית הישראלית מרוכזת כרגע בהסכם הגרעין האיראני, זה הזמן להישאר בארץ ולרכז את הקשב והמאמצים לצד הדרג המדיני". הגורם הוסיף כי הביקור לא משדר עוצמה בעיני האיראנים - אלא חולשה. "בחריין כפופה לסעודיה ולא משפיעה מבחינה אזורית, לכן הביקור בעת הזו חסר חשיבות מדינית", טען.

בפתח ביקורו נפגש כוכבי עם רמטכ"ל צבא בחריין ומזכ"ל מועצת הביטחון העליונה והיועץ לביטחון לאומי. הרמטכ"ל עתיד להיפגש עם בכירים נוספים במערכת הצבאית ובהנהגת בחריין ועם מפקד הצי החמישי האמריקני, אדמירל צ'רלס בראד קופר, במפקדת הצי הנמצאת בבחריין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully