וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החפרפרת מבפנים: כך הדליף לוחם ביחידה מיוחדת מידע משטרתי לעבריינים

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 16:13

לוחם ביחידת מג"ב מיוחדת חשוד כי העביר מידע לאנשי ארגונו של דומרני, שכלל התראות על מעצרים ומעקבים. שוטרי הימ"ר ביצעו תרגיל והעבירו ללוחם מידע כוזב כדי לאמת את החשדות. מקורבים לשוטר טוענים כי העביר את המדיע מחשש לשלומו של אחיו, שהיה בקשר עם אותם עבריינים

בווידאו: עם אקדח ומסכות: אנשי דומרני נעצרו בדרך לחסל בכיר בארגון פשיעה מתחרה/מערכת וואלה!

במשך כחודשיים, על פי החשד, הצליח לוחם ביחידת מג"ב מיוחדת להעביר מידע לאנשי ארגונו של שלום דומרני, כמו התראות מראש על מעצרים, ועל מעקבים של ימ"ר לכיש נגד דמויות בעולם העברייני באזור. הלוחם העביר את המידע לאחיו, שנעצר אתמול (שני), ולשני חשודים נוספים, מהם לפי החשד המידע נמסר לאנשי ארגונו של דומרני. החקירה מנוהלת כעת על ידי המחלקה לחקירות שוטרים.

שוטרי ימ"ר לכיש חשדו כי יש דליפה שמגיעה לעבריינים אחריהם המשטרה עוקבת. בעזרת עבודה טכנולוגית ומידע מודיעיני התברר להם שמדובר באיש היחידה המיוחדת של מג"ב, שפועלת איתם כתף אל כתף בלחימה בפשיעה המאורגנת. על מנת לאמת את החשדות ולוודא כי אכן הדליפה הגיעה מצידו של אותו לוחם, ביצעו השוטרים תרגיל והעבירו דיסאינפורציה ומידע בכוונה תחילה, תחת פיקוח ישיר על החפרפרת, כדי לחזק את החשדות נגדו. גורם במשטרה אמר לוואלה! כי הלוחם לא ידע על סוכנים משטרתיים, אלא רק על פעולות מבצעיות שאומרות להתרחש, ולא על חומרים חסויים. כמו כן, טוען הגורם כי לא נפגעה עבודת הימ"ר מול העבריינים באזור.

שלום דומרני, בית משפט המחוזי באר שבע, 29 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה!
שלום דומרני/מערכת וואלה!, בני בן סימון

אתמול האריך בית משפט השלום באשקלון את מעצרם של שלושה חשודים נוספים, בהם אחיו של לוחם מג"ב, שגם הם חשודים בהעברת המידע אל אנשי ארגון הפשע. במקביל, מעצרו של השוטר הוארך בשנית בארבעה ימים בחשד לביצוע עבירות שוחד, שיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים, וגילוי בהפרת חובה.

מקורבים לשוטר טוענים כי בעקבות חשש לשלומו של אחיו, שהיה מצוי בקשר ידידות עם אותם עבריינים שהכיר מילדות, החליט השוטר להעביר להם מידע, מתוך רצון להרחיק את אחיו מאותם עבריינים, וזאת ללא ידיעתו. לדבריהם, ההחלטה להעביר את המידע התקבלה "ברגע של טיפשות". בניגוד לטענות המשטרה, טוענים המקורבים כי המידע שהועבר הסתכם בעדכון על סיורים ותגבור נוכחות משטרתית סביב בתי מגורים של בכירים בארגון הפשע דומרני. זאת, על רקע ההסלמה במלחמות בין ארגוני הפשיעה בדרום.

עו"ד רלי אבישר - רווה המייצגת את השוטר מסרה בתגובה כי "מאז מעצרו של מרשי ועד כה, לא הוצגה בפניו כל ראיה המבססת את החשדות להם טענה היחידה החוקרת בעניינו, למעט מה שמסר מרשי בחקירתו הראשונה. החשדות המיוחסים למרשי שונים במהותם מגרסתו. החקירה המשטרתית נמצאת בישורת האחרונה ולאחר סיומה תתברר התמונה לאשורה".

ממשטרת ישראל נמסר כי "מדובר בחשדות חמורים נגד השוטר (שמשרת בארגון בשירות חובה) שאינם עומדים בקנה אחד עם ערכי החיל והארגון. למעלה מן הצורך נדגיש כי מדובר בפעילות משותפת של משטרת ישראל ומח"ש לאיתור מקור דלף המידע, וזאת מיד כשהתעורר החשד בעניין. השוטר עצור, מיד לאחר קבלת חומרי החקירה ממח"ש, תישקל הוצאתו לחופשה כפויה בשלב הראשוני ובהמשך ייבחן סיום שירותו בחיל והחזרתו לשירות בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully