וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוכחה שהמוח שלנו מתעתע בנו: מה הצבעים שאתם רואים ברמזור?

9.6.2022 / 23:35

16 מיליון איש כבר צפו והתרשמו מאשליית האור האדום ברמזור, שחושפת אחת ולתמיד עד כמה המוח שלנו עלול לתעתע בנו. האם תצליחו לראות את המציאות?

אשליית האור באדום ברמזור/@beatonthebeeb

אשליות אופטיות רבות כבר חשפו עד כמה המוח שלנו עשוי לתעתע בנו, אך במרבית המקרים מבט נוסף ומעמיק יותר מצליח לאפס את המוח שלנו ולהציג לנו את האמת. באשלייה האופטית הבאה המוח שלנו מצליח לתעתע בנו עד הסוף, לא משנה כמה ניסינו לראות את הדברים כפי שהם במציאות.

משתמש הטיקטוק דין ג'קסון (@beatonthebeeb) שיתף תמונה של רמזור עם צבעיו המוכרים: ירוק, צהוב ואדום. מה שאתם לא יודעים זה שאחד הצבעים הוא כלל לא מה שאתם חושבים שהוא. מיד נסביר - אבל קודם נבחן אתכם.

הביטו בתמונה הבאה

אשליית הרמזור האדום. Dean Jackson, צילום מסך
אשליית הרמזור האדום/צילום מסך, Dean Jackson

וכעת הביטו בה שוב בתוספת פילטר: מה צבעי הרמזור?

אשליית הרמזור האדום. Dean Jackson, צילום מסך
אשליית הרמזור האדום/צילום מסך, Dean Jackson

מה הצבעים שראיתם?

אדום, צהוב וירוק
אפור, צהוב וירוק
אדום, אפור וירוק
אדום, צהוב ואפור
7410 משתתפים

מרביתכם ראו בשתי התמונות את הצבעים ירוק, צהוב ואדום - אך מתברר שבתמונה השנייה, זו עם פילטר הציאן, האור האדום הוא למעשה אפור. לא אדום אפרפר או אפור אדמדם - אפור לחלוטין. המוח שלכם משקר לכם שהצבע האדום מופיע שם אבל הוא ממש לא. שקרן כזה.

דין ג'קסון מסביר בסרטון שלו שפילטר הציאן חוסם לחלוטין את האור האדום ומוסיף: "ובכל זאת, אתם עדיין רואים את האור האדום, נכון?" הוא שואל, "אני יכול להבטיח לכם שאין שם נורה אדומה בכלל. אין אדום בכלל. המוח שלכם עובד שעות נוספות ומשכנע אתכם שהצבע אדום".

בניסיון להוכיח את דבריו, ג'קסון מכסה את כל שאר התמונה באפור כדי שנראה שהאור ברמזור אפור בדיוק כמו הצבע שסביבו. "עכשיו תראו... זה היה אפור כל הזמן הזה", אומר ג'קסון.

צפו באשלייה כפי שדין מציג אותה:

והנה הוא חוזר עליה - הפעם עם טוויסט נוסף:

הסרטון צבר יותר מ-16 מיליון צפיות ומעל ל-2 מיליון לייקים. בסרטון המשך (כאן למעלה), ג'קסון פנה שוב לאותו רמזור כדי להוכיח שהוא מסוגל לתעתע בנו - הפעם עם צבע אחר. במקרה הזה הוא משתמש בפילטר אחר שחוסם את האור הצהוב - על אף שהמוח שלנו ממשיך לשקף לנו את הצבע הזה. פסיכי, אה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully