וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד למהנדסת: תחנת משנה תיקרא על שם המהנדסת הראשונה בחברת החשמל

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 17:34

בחברת החשמל הוחלט לרגל יום האישה כי תחנת המשנה החדשה בשפיים, תיקרא על שם מהנדסת החשמל הראשונה שהועסקה בשורותיה, מרים (מניה) סלבין - כאות הוקרה על פועלה. "היתה ציונית נלהבת ואישה משכילה, עצמתית וחדורת אמונה"

לרגל יום האישה הבינלאומי, הכריזה חברת החשמל כי תחנת המשנה החדשה בשפיים, תיקרא על שמה ולזכרה של מניה סלבין, המהנדסת הראשונה שגייס פנחס רוטנברג, מייסד החברה, בשנות ה- 30 לשורות החברה. תחנת המשנה שפיים שעבודות ההקמה שלה הסתיימו השבוע, ערב יום האישה, תחושמל בחודש מאי הקרוב ותתרום משמעותית לשיפור איכות אספקת החשמל באזור שפיים, געש, יקום, רשפון והסביבה.
סלבין הייתה פורצת דרך בתקופתה, הן בהשכלתה והן בעבודתה, בעלת תעוזה ששברה את תקרת הזכוכית כבר בשנות השלושים של המאה הקודמת. פעילה ציונית, מהנדסת חשמל בטכניקום במוסקבה, קיבלה את הדיפלומה לאחר שנטלה חלק בבניית תחנת כוח ברוסיה. עבדה בהרכבות חשמליות ובחדר הפיקוד בתחנת הכוח ההידרואלקטרית בנהריים, וזכתה להערכה מקצועית.

בתחנת הכוח תל אביב היתה מהנדסת אחראית על החלק החשמלי של התחנה, וכן במחלקה הטכנית של המשרד הראשי בחיפה ובתחנת הכוח רדינג א'. נולדה בשנת 1904, החלה עבודתה בשנת 1930, פרשה לגמלאות בשנת 1965 ומתה בשנת 1990.

תחנת המשנה החדשה בחברת החשמל  תיקרא על שם מהנדסת החשמל הראשונה שהועסקה בשורותיה, מרים (מניה) סלבין ז"ל. חברת החשמל, אתר רשמי
מניה סלבין/אתר רשמי, חברת החשמל
תחנת המשנה החדשה בחברת החשמל  תיקרא על שם מהנדסת החשמל הראשונה שהועסקה בשורותיה, מרים (מניה) סלבין ז"ל. יוסי וייס, אתר רשמי
תחנת המשנה על שם סלבין/אתר רשמי, יוסי וייס

ועדת השמות אימצה את המלצת מנהלת אגף התקשורת, דליה בודינגר, ונימקה בהחלטתה כי "תרומתה הייחודית של הגברת סלבין לעובדות ועובדי החברה, שנדחקה עם השנים, וראוי שינתן לה מקום מהותי במורשת חברת החשמל - היא בהסללת דרך לשוויון מלא בתחומי העיסוק שבליבת החברה, ללא הבחנה מגדרית, תוך שהיא מסמנת יעדים ברורים למקצועות שטח וניהול בסביבה גברית מאתגרת. ברוח זו, החברה פועלת היום ומקדמת העסקת נשים במקצועות שנחשבו עד לא מזמן "גבריים". בעשייתה של מניה, עוד בשנות ה- 30, היא סימנה לנשים בנות הדור הזה, כי יש להתיר כל חסם ולדרוש שיוויון הזדמנויות בכל תפקיד ומשרה".

ממשפחתה של סלבין נמסר: "אנחנו נרגשים מאוד מהיוזמה השל חברת חשמל להנציח את מניה סלבין, סבתנו האהובה בדרך כה ראויה ומכבדת. סבתנו היתה ציונית נלהבת ונחושה לעשות הכל למען המדינה. היא היתה אשה משכילה, עצמתית וחדורת אמונה בכוחה לגבור על כל מכשול בדרכה להגשמת ייעודה, כאדם וכאשה, בשיוויון מגדרי מוחלט. גם בחלוף כמעט 100 שנים להסמכתה כמהנדסת חשמל פורצת דרך, דמותה של מניה סלבין ודרכה, הם מודל השראה אנושי, נשי וציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully