וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון הלך לעולמו בגיל 81

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 17:27

הירשזון, שכיהן כח"כ מטעם מפלגות הליכוד וקדימה, כיהן כשר בממשלות שרון ואולמרט, יזם את מצעד החיים ושימש גם כיו"ר קופת חולים לאומית. בשנת 2009 הורשע בגניבה של כ-1.8 מיליון שקלים מקופת הסתדרות העובדים הלאומית שבראשה עמד וכן בהלבנת הון, מרמה והפרת אמונים

בווידאו: שר האוצר לשעבר הירשזון משתחרר מהכלא/צילום: אדריאן הרבשטיין, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון הלך היום (שני) לעולמו בגיל 81. בתפקידיו הציבוריים לאורך השנים הוא שימש גם כיו"ר קופת חולים לאומית ויזם את מצעד החיים.

הירשזון שימש חבר כנסת לתקופה קצרה בשנות ה-80, ושוב ברציפות משנת 1992 ועד 2006. לאורך שנים רבות הוא היה חבר ליכוד, ועם הקמת מפלגת קדימה בסוף נובמבר 2005, הצטרף אליה ונבחר מטעמה לכנסת ה-17.

הוא כיהן כשר התיירות והתקשורת בממשלות שרון ואולמרט, ובסופו של דבר מונה לתפקיד שר האוצר. הוא התפטר מהממשלה בשנת 2007, לאחר שהחלו החקירות בעניינו.

אברהם הירשזון, 2007. ראובן קסטרו
הירשזון/ראובן קסטרו

בשנת 2009 הורשע הירשזון בגניבה של כ-1.8 מיליון שקלים מקופת הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) שבראשה עמד וכן בהלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. לפי כתב האישום, את הכספים קיבל הירשזון במעטפות שבכל אחת מהן 25-30 אלף שקלים במזומן. בנוסף לכך, הוא הורשע בקבלת מענקים בלתי חוקיים לחגים, גניבת כספים לשם מימון תרופות וגניבה באמצעות קבלת כספים לקראת נסיעותיו לחו"ל.

בחודש יולי 2011 דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגיש הירשזון על הכרעת הדין, בו הוא הודה בקבלת תשלומים חודשיים ומענקים מהסתדרות העובדים הלאומית, אך טען כי לא היה מדובר בגניבה אלא ב"מעין משכורת", שהתבססה על כספי פיצויים להם היה זכאי, ושנועדה לעקוף את האיסור על חבר כנסת לקבל כסף. הוא נידון לכ-5.5 שנות מאסר, והשתחרר לאחר שנוכה שליש ממאסרו בשנת 2015.

מארגון מצעד החיים נמסר כי הם כואבים את מותו של אברהם הירשזון. "אברהם, יוזם מצעד החיים המתקיים זו השנה ה-34, כיהן כיושב הראש הראשון של הארגון וייזכר תמיד כרוח החיה מאחוריו". עוד הוסיפו כי "אנו שולחים תנחומים למשפחתו ומוקירים את פעילותו החשובה למען שורדי השואה ולמען שימור זכרם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully