וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור האמיתי של "האוקראינית שנוהגת בטנק רוסי נטוש"

8.3.2022 / 23:51

עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם צפו במה שתואר להם כ"טיקטוקרית אוקראינית מסבירה כיצד לנהוג בטנק רוסי שננטש" - אולם האמת על הסרטון ועליה שונה לגמרי

כוכבת רשת נוהגת ברכב משוריין רוסי/tymannastya

בזמן שהפלישה הרוסית לאוקראינה נמשכת, סרטון וידאו שרץ ברשת בימים האחרונים והפך לוויראלי עם 12 מיליון צפיות רק בטיקטוק - כיוון שנראית בו אישה שמסבירה כיצד לנהוג בטנק משוריין, כשכלי התקשורת שדיווחו עליה הציגו אותה בתור אוקראינית שמצאה טנק רוסי נטוש ונתנה הדרכה כיצד להשתמש בו נגד הפולשים הרוסיים.

@nastyatyman Если вам попадётся свободный или брошенный БТР - держите лайфхак как его запускать☝? #настятуман #авто #бтр #автознания ♬ оригинальный звук - Туман Настя

מסתבר שהאמת די שונה. למרות שהאישה בסרטון, נסטיה טומאן, אכן נולדה באוקראינה, היא נמצאת וחיה כבר שנים ברוסיה, שם היא משפיענית רשת ידועה עם יותר מ-800,000 עוקבים באינסטגרם ו-4.2 מיליון עוקבים בטיקטוק - וחלק גדול מהתוכן שלה מתמקד במכוניות ובעבודתה כמכונאית.

למרות שהיו דיווחים לאחרונה על טנקים רוסיים שנגמר להם הדלק ואף ננטשו, הסרטון של טומאן שמסתובב ברשת ונטען שהוא מציג אותה נוהגת בטנק נטוש כזה - הוא למעשה מ-2021 ומדובר בכלל בנגמ"ש ולא בטנק.

בסרטון מהשנה שעברה היא הראתה לצופים כיצד לנהוג ולהפעיל נגמ"ש, וצילמה את עצמה נוסעת בו לציון יום מגן המולדת, שחל ב-23 בפברואר. יום זה נועד לציין את האנשים שמשרתים או שירתו בכוחות המזוינים הרוסים, אבל באופן לא רשמי החג הזה הינו יום חגיגה לגברים בכללותם, ובעצם הוא המקבילה הגברית של יום האישה הבינלאומי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עוד מהפרסומים שלה ברשתות החברתיות

@nastyatyman ❗️ fake situation❗️ Когда заметили что вас снимаю? #настятуман #авто #челендж #топ ♬ оригинальный звук - Туман Настя

הסיבה לבילבול ולדיווחים בתקשורת היא שטומן פרסמה שוב קטעים מהסרטון שבשנה שעברה פורסם באינסטגרם עם הכיתוב "מזל טוב לכל המגינים ביום חגם" - רק שהפעם היא פירסמה אותו גם בטיקטוק, עם הקדמה שונה שאולי הוסיפה לבלבול ולהפצה מחדש של הסרטון. היא כתבה: "אם נתקלתם ברכב משוריין פנוי או נטוש - כדאי שתדעו כיצד לתפעל אותו".

למרות שנראה כאילו זו קריצה לחברותייה באוקראינה והבעת תמיכה בהן, נראה שהמלחמה לא ממש משפיעה על התכנים שהיא מעלה בעמודים שלה, והיא מזדהה בהם לגמרי עם הלאומיות הרוסית ואפילו הצטלמה לא מזמן עם רמזן קדירוב, נשיא צ'צ'ניה המשתף פעולה עם פוטין בפלישה לאוקראינה.

  • עוד באותו נושא:
  • טנק
  • נגמ"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully