וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה שיגרה טיל שני בתוך שבוע: "אי אפשר להתעלם מהקצב המהיר"

עודכן לאחרונה: 5.3.2022 / 5:24

המדינות השכנות מסרו כי הבחינו בשיגור, שבוצע לעבר הים מזרחית לקוריאה הצפונית, והגיע לגובה של 560 ק"מ ומרחק של 270 ק"מ. שיגור זה נעשה ימים ספורים לפני הבחירות לנשיאות בקוריאה הדרומית, מועד שבו חוששים שפיונגיאנג תבחר לבצע ניסוי נוסף בטיל מסוג חדש

בווידאו: הטיל של קוריאה הצפונית צילם מהחלל תמונות/צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שבת) לפחות טיל אחד לעבר הים מזרחית מהמדינה, כך מסרו בכירים בצבאות באזור. מדובר בטיל החשוד כטיל בליסטי, שמשוגר ימים ספורים לפני הבחירות לנשיאות במדינה השכנה, קוריאה הדרומית, וימים ספורים מאז שיגרה פיונגיאנג טיל אחר באותו אזור.

"השיגור הנוכחי מגיע בזמן שהקהילה הבינלאומית מתמודדת עם הפלישה הרוסית לאוקראינה, ותוך שהמשחקים הפראלימפיים מתקיימים בבייג'ינג, וזה בלתי מקובל", אמר שר ההגנה של יפן נובו קישי. "הקצב המהיר בו קוריאה הצפונית מפתחת את טכנולוגיית השיגור הטילים שלה אינו דבר שהמדינה שלנו ויתר המדינות באזור יכולות להתעלם ממנו".

קישי מסר שהטיל הגיע לגובה של 560 קילומטרים וטס למרחק של 270 קילומטרים. מבית הנשיא במדינה מסרו שהמועצה לביטחון לאומי תכנס ישיבת חירום בעקבות השיגור.

אנשים צופים בחדשות על שיגור טיל של קוריאה הצפונית, בתחנת הרכבת של סיאול, קוריאה הדרומית 5 במרץ, 2022.. AP
אי אפשר להתעלם מקצב השיגורים. אנשים צופים בחדשות בקוריאה הדרומית, היום/AP

השיגור הלילה מדגיש את האתגרים העומדים בפני המנצח בבחירות לנשיאות בקוריאה הדרומית, שיתקיימו ביום רביעי. מומחים מעריכים כי קוריאה הצפונית תנצל את יום הבחירות של שכנתה כדי לבצע ניסוי בטיל נוסף מסוג חדש.

שיגור זה הינו התשיעי במספר מאז תחילת השנה, כשהאחרון בוצע ביום ראשון השבוע, אז טענה קוריאה הצפונית כי נעשה כחלק מניסוי עבור לוויין ריגול שלה. צבא קוריאה הדרומית מסר כי מקור השיגור הנוכחי באזור סונאן, שם נמצא נמל התעופה הבינלאומי של פיונגיאנג, ממנו נעשו שיגורים דומים בעבר, כולל השיגור שבוצע ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully