וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקם מוקד לסיוע רפואי עבור הפליטים מאוקראינה שנחתו בישראל

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 20:46

קופת החולים כללית ועמותת "למענכם" הקימו קו חירום ייעודי לסיוע רפואי עבור פליטים אוקראינים שהגיעו לארץ. "הסיטואציה בה נמצאים הפליטים מורכבת, וכשנוספות לה בעיות רפואיות חובה עלינו להושיט יד ולסייע"

קופת החולים כללית ו'עמותת "למענכם" הודיעו היום (חמישי) כי הקימו מוקד ייעודי לסיוע רפואי עבור הפליטים מאוקראינה שנחתו בישראל.

מאז החלה הלחימה באוקראינה משפחות יהודיות רבות נטשו את בתיהן ודרך מדינות סמוכות הצליחו להגיע לישראל. על פי ההערכות בימים הקרובים צפויים להגיע עוד מאות עולים שנמלטו מהמדינה ועושים עתה את דרכם ארצה.

על מנת להקל על הפליטים, אגודת למענכם, המעניקה יעוץ והכוונה רפואית, הקימה קו חירום מיוחד בשיתוף קופת החולים כללית עבור אלו הזקוקים לסיוע רפואי, בכדי לכוון אותם לגורמים המתאימים בבתי החולים של כללית,. הקו החירון מידע והליווי ינתנו ללא עלות, בעברית, אנגלית ובאוקראינית.

תור לקבלת מזון בבי"ח ברחבת בי"ח בחרקוב, אוקראינה, 2 במרץ 2002. רויטרס
יוקם מוקד ייעודי לסיוע רפואי עבור הפליטים מאוקראינה שנחתו בישראל/רויטרס

יו"ר למענכם, היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך אמר כי "הסיטואציה בה נמצאים הפליטים מורכבת, וכשנוספות לה בעיות רפואיות חובה עלינו להושיט יד ולסייע. יועצי הרפואה שלנו עומדים הכן לכל פנייה ובקשת סיוע. אתמול שוחחתי עם אשה בהריון בסיכון, שנמצאת ברומניה בדרכה לישראל, היא הביעה שלא יאפשרו לה ללדת כאן. פנינו לכללית ולביטוח הלאומי ויכולנו לסייע. נתקלנו גם בחולים הנמצאים בעיצומם של טיפולים רפואיים, חלקם חולים במחלות קשות, ונדרש חיבור מהיר שלהם עם המחלקות המתאימות בבתי החולים בארץ".

יוסי ערבליך, יו"ר למענכם. 3 במרץ 2022. רמי זרנגר, אתר רשמי
יוסי ערבליך, יו"ר "למענכם"/אתר רשמי, רמי זרנגר
רות רלבג מנכ"לית כללית. 03 במרץ 2022. רמי זרנגר, אתר רשמי
רות רלבג מנכ"לית "כללית"/אתר רשמי, רמי זרנגר

רות רלבג מנכ"לית כללית אמרה כי "מיד כשקיבלנו את הפנייה מארגון 'למענכם' ושמענו על היוזמה המבורכת, התחלנו בהתארגנות על מנת לתת מענה לכל צורך רפואי. ד"ר אורלי וויינשטיין, סמנכ"לית וראש חטיבת בתי החולים, ביחד עם מנהלי בתי החולים, גייסו רופאות ורופאים דוברי רוסית, בתחומי התמחות שונים, שיוכלו לתקשר בקלות עם המטופלים המגיעים מאוקראינה".


המוקד בטלפון *6884 או למענה בשפה הרוסית באמצעות וואטסאפ 972-544867442+

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully