וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצעות מצלמה נסתרת במשקפיים: קופאי גנב מלקוחות מאות אלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 16:44

החשוד, תושב ב"ש בשנות ה-30 לחייו, עבד בקו הקופות בכמה רשתות צרכנות גדולות בדרום, ובמשך כשנתיים תיעד את פרטיהם המזהים של לקוחות דרך מצלמה שהרכיב במשקפיים. היום הוגש נגדו כתב אישום

בווידאו: תיעוד של גניבת מכונית במהלך מילוי אוויר בצמיגים/מצלמות אבטחה

תושב באר שבע בשנות ה-30 לחייו נעצר על ידי המשטרה בחשד שלאורך השנתיים האחרונות עבד בכמה רשתות צרכנות, ותיעד במצלמה נסתרת במשקפי הראייה פרטי כרטיסי חיוב של עשרות לקוחות, בהם השתמש לרכישת מוצרים בשווי מצטבר של מאות אלפי שקלים. היום (חמישי) הוגש בידי חטיבת התביעות המשטרתית כתב אישום.

תחילתה של החקירה - שנמשכה כחצי שנה - החלה בעקבות מידע שהתקבל על אודות גבר תושב העיר, שעל פי החשד עושה שימוש בפרטי כרטיסי חיוב בעשרות עסקאות שונות בהן רכש מוצרים שונים באמצעות אפליקציות ומשלוחים.

החוקרים התחקו אחר זהות החשוד, וכן הצליחו לחשוף את דפוס הפעולה בו פעל לפי החשד לאורך השנתיים האחרונות. החשוד עבד בקו הקופות בכמה רשתות צרכנות גדולות בדרום, זאת תוך שמרכיב על עיניו משקפיים שבהן מצלמה נסתרת, ובכך תיעד על פי החשד את פרטיהם המזהים של מאות כרטיסי חיוב של הלקוחות.

משקפיים. דוברות משטרת ישראל
משקפי הראיה איתם פעל החשוד/דוברות משטרת ישראל

לאחר שפרטי כרטיסי החיוב היו ברשותו, נהג החשוד להזין אותם באפליקציות שונות ולבצע הזמנות של מוצרים שונים, בהם מוצרי חשמל, מכשירים ניידים ואוכל בשווי מצטבר של למעלה מ- 150 אלף.

בתחילת חודש שעבר פשטו החוקרים על ביתו, ובחיפוש שערכו נתפס רכוש רב שחלקו על פי החשד נרכש בכספי הקורבנות, וכן המשקפיים באמצעותם על פי החשד ביצע את העבירות.

מעצרו של החשוד הוארך והיום הגישו נגדו כתב אישום הכולל 37 אישומים של נטילת והחזקת רכיב חיוני באמצעי תשלום שלא בהסכמת המשלם להשתמש בו ושימוש ברכיב חיוני באמצעי תשלום או מסירתו לאחר בידיעה שהוא עשוי להשתמש בו בכוונה להונות בנסיבות מחמירות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

"אין מדובר בעבירת רכוש רגילה אלא בשיטת פעולה מתוחכמת שהצריכה השקעת משאבי חקירה משמעותיים", אמר עו"ד מפקח מיכל כרמל. "נוכח העובדה שזו בוצעה תוך תכנון מקדים, ידע ואמצעים, קמה חשיבות למעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים כנגדו".

  • עוד באותו נושא:
  • גניבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully