וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל לחץ הרשויות: תחנת "הד מוסקבה" הליברלית תיסגר

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 13:37

אחד מכלי התקשורת הליברליים האחרונים ברוסיה הודיע כי הוא יפסיק לשדר לצמיתות, בעקבות טענת התביעה הכללית על הפצת "מידע כוזב". הקרמלין פועל ביד קשה נגד כל ביקורת על המלחמה באוקראינה, ואלפי מפגינים נעצרו בימים האחרונים

בווידאו: רוסיה פרסמה סרטון של מסוקים צבאיים שמשתתפים ב"מבצע מיוחד" באוקראינה/צילום: רויטרס

תחנת "הד מוסקבה", אחד מכלי התקשורת הליברליים האחרונים ברוסיה, תפסיק לצמיתות את שידוריה בעקבות לחץ שהפעילו עליה הרשויות בשל אופי הסיקור שהעניקה למלחמה באוקראינה. התחנה, אחד מערוצי החדשות והאקטואליה המובילים במדינה, כבר הפסיקה לשדר לפני יומיים והיום (חמישי) הודיע העורך הראשי שלי, אלכסיי ונדיקטוב, על ההחלטה של ועד המנהלים שהתקבלה ברוב קולות.

מוקדם יותר השבוע דרשה התביעה הכללית להגביל את הגישה לתחנת הרדיו ולערוץ החדשות המקוון TV Rain בשל הסיקור שלהם. התביעה אמרה כי זאת תגובה להפצת "מידע כוזב" באתרים של כלי התקשורת הללו, הנוגע ל"מבצע המיוחד" של רוסיה באוקראינה. מוסקבה אוסרת על כלי התקשורת במדינה לתאר את האירועים באוקראינה בתור פלישה או מלחמה, וטוענת כי היא פועלת להשמדת היכולות של צבא אוקראינה ונגד "לאומנים מסוכנים" הרוצים להצטייד בנשק גרעיני. קייב והמערב מכנים זאת תעמולה חסרת שחר.

פיצוץ סמוך למגדל הטלוויזיה בקייב. מתוך טוויטר, אתר רשמי
הפיצה "מידע כוזב". פיצוץ סמוך למגדל הטלוויזיה בקייב./אתר רשמי, מתוך טוויטר

תחנת הרדיו אמרה ביום שלישי כי ההאשמות נגדה חסרות בסיס ופוגעניות, וכי היא תאבק בהן בבתי המשפט. בשנים האחרונות צומצם עוד יותר מרחב הפעולה של העיתונאים ברוסיה, ורבים מאלו שמתחו ביקורת על הקרמלין הוגדרו "סוכנים זרים". הלחץ על התקשורת הליברלית ברוסיה גבר מאז תחילת המלחמה באוקראינה בשבוע שעבר, והרשויות כבר עצרו אלפי מפגינים שמחו נגד הפלישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully