וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנצלר גרמניה מבקר בישראל; בנט: "חובה עלינו כמנהיגים לעצור את שפיכות הדמים באוקראינה"

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 13:11

השניים פתחו את הביקור במוזיאון לתולדות השואה ולאחר מכן השתתפו בטקס זיכרון ממלכתי באוהל יזכור. בנט: ""גם 80 שנה אחרי המלחמה, אין יהודי שלא נושא בתוכו את זכרם של ששת המיליון". בנט על הסכם הגרעין: "עוקבים בדאגה, יש לוודא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני לעולם"

בווידאו: מסע"ת של רה"מ בנט וקנצר גרמניה שולץ/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט קיבל הבוקר (שלישי) את פניו של קנצלר גרמניה, אולף שולץ, שהגיע לביקור ראשון בישראל במסגרת תפקידו. השניים נפגשו במרכז "יד ושם" להנצחת השואה, ולאחר מכן נפגשו לשיחה אישית, וערכו מסיבת עיתונאים משותפת.

בתום פגישה בארבע עיניים קיימו השניים מסיבת עיתונאים במלון המלך דוד בירושלים. בנט התייחס למלחמה באוקראינה ואמר כי "החובה שמוטלת עלנו כמנהיגים היא לעשות הכל כדי לעצור את שפיכות הדמים באוקראינה ולהעביר את ההתרחשות משדה הקרב לחדרי המו"מ. עוד לא מאוחר לכך". בנט הוסיף כי ישראל "עומדת לצד העם באוקראינה. שלחנו ציוד הומניטארי רב ואנחנו נחושים להמשיך ואפילו לעשות יותר".

ראש הממשלה, נפתלי בנט וקנצלר גרמניה אולף שולץ במהלך מסע"ת במלון המלך דוד 2  במרץ 2022. רויטרס
בנט ושולץ, הבוקר/רויטרס

בנט התייחס גם למו"מ בין איראן למעצמות בווינה על הסכם הגרעין האיראני ואמר כי בישראל "עוקבים בדאגה. ישראל תדע להגן על עצמה ולהבטיח את ביטחונה ועתידה. אנחנו מצפים מידידותינו בעולם לא להשלים עם מצב של התקנה מאסיבית של צנטריפוגות באיראן בעוד שנתיים וחצי ולהיערך כבר עכשיו ליום שאחרי". ראש הממשלה הוסיף: "מוטלת עלינו האחריות לוודא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני ולא תהיה האפשרות להשיג נשק גרעיני. לא במשמרת שלנו, ולא לעולם".

בתום הסיור ביד ושם, בנט הודה לקנצלר ואמר כי "התחנה הראשונה בביקור שלך בישראל, ראשון כקנצלר גרמניה, היא גם החשובה ביותר. השואה, ההשמדה השיטתית של היהודים, היא הפצע שעומד בבסיס הקשר בין גרמניה לבין ישראל. מתוך הפצע הזה בנינו יחסים משמעותיים ואיתנים".

עוד בוואלה!

שולץ הושבע כקנצלר החדש: "אקדיש את עצמי למען רווחת אזרחי גרמניה"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, נפתלי בנט וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, ביקרו במרכז יד ושם, יחד עם יו"ר יד ושם, דני דיין. 02 במרץ 2022. לשכת העיתונות הממשלתית
בנט ושולץ ביד ושם, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית

בנט הוסיף כי "גם היום, 80 שנה אחרי המלחמה, אין יהודי שלא נושא בתוכו את זכרם של ששת מליון אחיו ואחיותיו, אנשים, נשים וילדים, שנספו במחנות".

ראש הממשלה והקנצלר פתחו את הביקור במוזיאון לתולדות השואה, בסיור שהועבר על ידי ד"ר דוד זילברקלנג, היסטוריון בכיר במכון לחקר השואה. לאחר מכן, ביקרו ראש הממשלה והקנצלר באוהל יזכור וישתתפו בטקס זיכרון ממלכתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully