וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל צריכה לקלוט פליטים מאוקראינה? "העם היהודי צריך להזכר בעבר"

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 8:43

יועצו של הנשיא זלנסקי גינה בריאיון ל-103FM את התקפת הצבא הרוסי על אתר ההנצחה של באבי יאר. "יום כואב לכל העם היהודי, זה לא אמור לקרות", אמר ולדיסלב רויטברג. הוא הביע עמדה תקיפה מול הפלישה הרוסית: "אנחנו לא מתכוונים לתת סנטימטר ולא מילימטר של אדמתנו"

ולדיסלב רויטברג, יועצו המיוחד של נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי, אמר הבוקר (רביעי) כי ישראל צריכה לזכור את אירועי העבר, זאת ביחס לדברי השגריר האוקראיני שהביע אכזבה מהקשיים שמערימה ישראל בנושא קליטת הפליטים.

בריאיון ל-103FM רויטברג סיפר על ההתמודדות הקשה מול הצבא הרוסי, מאז החליט נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפלוש לאוקראינה לפני שבוע ימים. "אנחנו נמצאים 24/7 בשטח, בדיונים וגם בחדרי מצב. אנחנו נעמוד בזה, בשביל להגן על עמו, משפחתנו ואדמתנו, נעמוד בכל תרחיש ובכל מטרה. זה השטח שלנו, זו המדינה שלנו".

הוא התייחס לפגיעת הטיל הרוסי אתמול באנדרטה לזכר טבח באבי יאר, ואמר: "אנחנו רואים את כל הפרת הקווים האדומים, זה הכול מתקרב לתיק בהאג. היה לעם היהודי יום קשה, שמעתי לראשונה את אחד מהרבנים באוקראינה בוכה בטלפון. אחרי 80 שנה שנרצחו שם בדם קר היהודים ירו לשם שוב פעם. בשביל? רק אלוהים יודע".

פליטים במעבר מדיקה בגבול אוקראינה- פולין, 1 במרץ 2022. יואב איתיאל
פליטים במעבר מדיקה בגבול אוקראינה-פולין, אתמול/יואב איתיאל

"בזכותנו אירופה ממשיכה לישון בשקט"

כמו כן, הביע את דעתו על היעדר ההישגים הצבאיים של רוסיה עד כה: "הצבא הזה הוא ללא רוח לחימה, אני לא יודע לגבי המיומנות אבל ממה שאנו יודעים הצבא שלנו מאוד חזק, הצבא שלנו מהווה חומה לכל אירופה. היום בזכותנו אירופה ממשיכה לישון עדיין בשקט. אנו יודעים על מה אנחנו נלחמים. יש לנו מטרה להיות ריבוניים והריבונות שלנו שווה הכול. אנחנו לא מתכוונים לתת סנטימטר או מילימטר מאדמתנו. אנו צריכים לעמוד על זה הכי חזק שיש".

לדבריו, ישנם "מעל ל-5,000 חיילים רוסים הרוגים, הם ממשיכים לפגוע בבתי ילדים, בתי יתומים, בפנימיות. יש ילדים הרוגים, יש ילדים פצועים. אזרחים פצועים והרוגים המון. אבל כולנו יודעים שזה המחיר של הריבונות באוקראינה. שני שליש מהצבא שעמד בגבולות כל כך הרבה חודשים כבר איננו. אנו נעמוד איתנים מול הדיקטטור. אנו נעשה הכול כדי להגן על עצמנו".

כשהתבקש להעריך כיצד תימשך הלחימה, הודה: "אנחנו לא יכולים לתרגם את פוטין לפי מצב רוחו ולראות מה בדיוק מחכה לנו ומה הוא הולך לעשות. יש לנו בשלב הזה רק השערות. אבל אני לא חושב שאחרי כל האירועים שקרו לצבא שלו פה, יהיה לו מצב רוח כזה טוב", והוסיף: "אתם בגבולות בהם מעורב הצבא הרוסי, ומי יודע מה התנאי הבא שייתנו לישראל בנושא הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully