וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום חשבון - חשיבה יצירתית: שיטת הלימודים החדשנית שהגיעה לכיתות ה'-ו'

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 12:09

תלמידי בית ספר יסודי בראשל"צ יעברו סדרת שיעורים מפי מרצים במכללה למינהל - שאמורים להקנות להם "כלים מעשיים לחייהם הבוגרים", דרך קשירת חבלים ושרבוטים על דף. בסיום התוכנית יתבקשו להגיש עבודה, כמו באקדמיה. "מערכת החינוך מדכאת את הפוטנציאל ליצירתיות של הילדים"

בווידאו: תלמידי כיתות ה'- ו' לומדים חשיבה יצירתית במכללה למנהל/צילום: המכללה למנהל

חשיבה מהירה, העברת פרזנטציה, אסוציאציות בעיצוב וניתוח תפיסת החברות הם לא הנושאים הראשונים שעולים כשחושבים על חומר הלימוד בכיתות ה'-ו'. ברוב בתי הספר, המקצועות והשיטה לא השתנו הרבה מאז שההורים של התלמידים (וההורים של ההורים שלהם) ישבו במקומם בכיתה. לאחרונה ילדי בית הספר "מיתרים" בראשון לציון גילו שהשיעורים יכולים להיראות גם אחרת.

בימים שבהם משרד החינוך מגבש את פרטי הרפורמה שתשנה את תכנית הבגרויות ותחליף את חלקן בעבודות סמינריוניות, בית הספר היסודי ובית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל לקחו את הרעיון כמה כיתות קדימה. בשבועות הקרובים, מרצים בכירים מהמכללה יעבירו לתלמידים סדרת שיעורים שמטרתם להקנות להם כלים מעשיים לחיים הבוגרים. רשימת הנושאים אינה שגרתית: בין היתר ילמדו הילדים על "אסטרטגיית האוקיינוס הכחול" ועל "ארגז הכלים הצהוב", בו נמצאים "מפתח שבדי מסובב הקונטקסט", "מדחום האותנטיות" ו"צבת הוויתור".

התלמידים עוברים את השיעורים במכללה עצמה. כשנכנסו לכיתה בתחילת השבוע, קיבלו את פניהם כרזות עם משפטי מוטיבציה. "No Excuses" ו"Play Hard", כבר מגיל עשר. במקום מורה הם פגשו את דיקן בית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה, ד"ר גווין סאס, ובמקום תנ"ך או מתמטיקה הם למדו על חשיבה יצירתית דרך קשירת חבלים ושרבוטים על דף. בסיום התוכנית הם יתבקשו להגיש עבודה שמזכירה הגשה אקדמית.

המסלול האקדמי המכללה למינהל. קרדיט המסלול האקדמי המכללה למינהל, אתר רשמי
"להוציא את הילדים מאזור הנוחות". שיעור במכללה למינהל/אתר רשמי, קרדיט המסלול האקדמי המכללה למינהל

"נושא היצירתיות הפך לקריטי מתוך הרצון להתמודד עם הבעיות המורכבות בעולם", הסביר ד"ר סאס, והאשים: "בתי הספר למרבה הצער לא רק שלא מלמדים חשיבה יצירתית, אלא מדכאים את הפוטנציאל ליצירתיות של הילדים. מדובר בבעיה מאוד מטרידה בארץ ובעולם. גם אם משרד החינוך היה מחייב לימודי יצירתיות מחר, לבתי הספר אין את המרחבים המתאימים, אין להם תכניות לימודים מתאימות, אין להם שיטות הוראה רלוונטיות וכמובן יכולת הערכה התואמת את התהליך היצירה. הצבא והמשק זקוקים לבוגרי בתי ספר עם כישורי חיים".

הבחירה להתחיל בבית ספר יסודי באה בעקבות פנייה של מנהלת בית הספר והנהגת המורים. "כל מפגש כולל טכניקות ותרגילים שעיקרם להוציא את הילדים מאזור הנוחות - לבלבל, ליצור כאוס ולא להניח הנחות יסוד", הוסיף הדיקן. "התכנים שנלמדו נגזרו מתוך התואר השני לעיצוב חדשנות ויזמות". בהמשך, אמר הדיקן, הוא מקווה שהפרויקט יתרחב גם לתיכונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המסלול האקדמי המכללה למינהל. קרדיט המסלול האקדמי המכללה למינהל, אתר רשמי
אפשר גם אחרת. המסלול האקדמי המכללה למינהל/אתר רשמי, קרדיט המסלול האקדמי המכללה למינהל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully