וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן וכלה: בני הזוג רות ויעקב זכו שניהם בפרס ישראל

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 22:00

פרופ' אמריטוס רות ברמן הוכרזה היום כלת הפרס בחקר הבלשנות העברית והכללית לשנת תשפ"ב. בן זוגה יעקב יער הוכתר לחתן הפרס באדריכלות ב-2007. "הוא בניגוד אליי לא מתרגש", אמרה לוואלה!. "כבר שנים מגישים אותי כמועמדת ואני לא מצליחה". ועדת הפרס: "בעלת מוניטין בינ"ל"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הכריזה היום (שלישי) על פרופ' אמריטוס רות ברמן ככלת פרס ישראל בחקר הבלשנות העברית והכללית לשנת תשפ"ב. אולם זו לא הפעם הראשונה שפסלון הפרס היוקרתי יוצב בביתה - משום שגם בן זוגה יעקב יער הוכתר לחתן הפרס בתחום האדריכלות ב-2007. לא זו אף זו, שניהם זכו בפרס א.מ.ת על הצטיינות והישגים אקדמאיים - היא ב-2013 והוא שנה לאחר מכן.

רות, יעקב יער. באדיבות המצולמים
הטלפון הראשון היה אליו. רות ברמן ויעקב יער/באדיבות המצולמים

"אני חושבת שיעקב בניגוד אליי לא מתרגש", אמרה ברמן לוואלה!. "הוא היה הראשון שטלפנתי אליו. בגיל 92 הוא עדיין יוצא כל יום למשרד. נורא נבהלו שם, כי הוא נתן צעקה כזאת שלא ידעו מה קורה (משמחה - א"ס). הבת שלי שאלה איך לא שיתפתי. אמרתי שיש לה חלק חשוב כי היא תהיה היועצת אופנה שלי לטקס. אני נהנית, לא יכולה להגיד שלא. כבר הרבה שנים מגישים אותי לפרס ואני לא מצליחה. התחום של לשון עברית מאוד שמרני, ואני עוסקת רק בשפה העברית החדשה. הרבה יותר מבחינת השימוש בשפה. אתמול קיבלנו, אני וחברה, הודעה מאוניברסיטת אוקספורד שהם יוציאו ספר שלנו", סיפרה לוואלה!.

את ברמן בחרה ועדת הפרס בראשותו של פרופ' אהרן ממן והחברים פרופ' רוני הנקין-רויטפרב, פרופ' זהר לבנת ופרופ' משה פלורנטין. בנימוקיה ציינה כי ברמן "היא בלשנית בעלת מוניטין בינלאומי שהישגיה הבלתי רגילים זכו להכרה גם בארץ וגם מחוצה לה. היא כלת פרס א.מ.ת, בעלת תואר דוקטור של כבוד מאוניברסיטת חיפה, וחברת כבוד של האגודה האמריקנית לבלשנות ושל האגודה לרכישת השפה הספרדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully