וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבי אופניים תוקפים נשים ברחובות תל אביב. עכשיו הן מפסיקות לשתוק

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 20:28

גל מאירי, תושבת תל אביב, חוותה הטרדה מינית מצד רוכב אופניים שתפס בחזה שלה בזמן שהלכה סמוך לפארק הירקון. בעקבות פוסט שפרסמה על המקרה היא הבינה שאינה לבד - עשרות נשים נוספות שיתפו שחוו הטרדות דומות ברחבי העיר. "למה שנחיה ככה, עם גז פלפל ובפחד?"

גל מאירי. באדיבות המצולמת, אתר רשמי
"אני לא אהיה האחרונה". מאירי/אתר רשמי, באדיבות המצולמת

גל מאירי, תושבת תל אביב, החנתה את המכונית ביום שבת סמוך לפארק הירקון והחלה לצעוד לעבר ביתה. בשביל החשוך התקרב אליה רוכב אופניים חשמליים, תפס לה בחזה בחוזקה - ונמלט במהירות. כל שיכלה לעשות היה לצעוק לו בעודו מתרחק. כשחזרה לביתה, החליטה לכתוב פוסט בפייסבוק כדי לוודא שהתקיפה לא תעבור בשתיקה ולהזהיר נשים אחרות. היא לא ציפתה למבול התגובות שקיבלה, של נשים שמספרות כי חוו בדיוק אותו דבר ברחובות תל אביב, ייתכן שאף על ידי אותו חשוד.

"זה פסיכי, זה לא אמיתי", אמרה לוואלה!. "בשבת הלכתי בפארק אחרי נסיעה ארוכה, הסתכלתי בטלפון וראיתי רוכב אופניים שעומד לחלוף מולי. זה היה עניין של שניות, הבן אדם שלח את היד שלו לחזה שלי והצליח לתפוס. זה היה אלים והיה הדף של המכה. האינסטינקט הראשוני הוא שזה מישהו שאני מכירה ושמסתלבטים עליי, אבל לאט-לאט קלטתי מה קרה, כשכבר היה רחוק עם האופניים החשמליים ורק הספקתי לצעוק לו ולקלל. ככה הם יכולים לחמוק מאשמה".

רוכב אופניים, תל אביב. 1 במאי 2016. מגד גוזני
"אין איך להעניש את האנשים האלה". למצולם אין קשר לכתבה/מגד גוזני

"לקח לי רגע לעכל ולעבד", המשיכה. "בהתחלה אמרתי 'טוב אל תעשי מזה דרמה', אבל החלטתי כן לעשות, כי בסוף אני נשארתי עם הכעס והעצבים על כך שחדרו למרחב האישי שלי, באיזו זכות. כשכתבתי את הפוסט קלטתי שמדובר בתופעה, לא הבנתי את גודל הדבר. התחילו להגיב שזה נשמע מוכר ותייגו חברות של חברות. זאת תופעה שקיימת בעיר. הבנתי די מהר שזה בן אדם שלא עושה את זה פעם ראשונה, ואני לא אהיה האחרונה. לדעתי הוא לא מתאמץ אפילו לצוד נשים, עושה את זה בשגרת יום שלו, על הדרך".

גל סיפרה כי חשבה להגיש תלונה במשטרה, אבל ויתרה מאחר שלא האמינה שיצליחו לאתר אותו. "אין איך להעניש את האנשים האלה. מה המשטרה תעשה עם זה? צריך שיהיו מצלמות שם, אין מצלמות לאורך כל המסלול שהלכתי בו בפארק הירקון, חזרתי לשם ובדקתי. למה שנחיה ככה, עם גז פלפל ובפחד?".

ד' חוותה תקיפה דומה לפני חודשיים באותו אזור, הצפון הישן של תל אביב. "חזרתי מאימון עם חברה בשעות הצהריים, פשוט לאור יום. טיילנו בפארק הירקון, ליד המסלול אופניים. הגיחה פתאום חבורה רכובה על אופניים חשמליים לבושים שחור. הם נראו נערים. ואז הרגשתי כאילו נתקלתי במשהו, אני קולטת שהבן אדם חופן לי את החזה ובורח על האופניים. כל מה שיכולתי לעשות זה לצרוח. חברה שלי הייתה המומה. זה יכול להשאיר צלקות, אם זה היה קורה לילדה או נערה? הייתי בשוק לחצי יום להבין בכלל מה קרה, דיברתי עם חברים שלי ובסוף החלטתי לשחרר. לא נראה לי שללכת למשטרה היה עוזר. צריך לתגבר סיורים. כל יום יש פוסט חדש על דברים כאלה באזור הצפון הישן".

תחנת משטרת לב  תל אביב, 28 ביולי 2020. ראובן קסטרו
"צריך לתגבר סיורים". תחנת משטרת לב תל אביב/ראובן קסטרו

עשרות נשים הגיבו על הפוסט של גל. אחת כתבה כי "בחודשים האחרונים אני רואה המון פוסטים כאלה", כתבה אחת, ואחרת הוסיפה "למה נדמה לי שראיתי את הפוסט הזה לפני כמה שבועות".

"יצאתי מוקדם בבוקר ברחוב רמז, ירדתי במן ירידה כזאת ופתאום מאחורה חפן לי את הישבן רוכב קורקינט. לא ראיתי כלום אז לא חשבתי שיועיל להגיש תלונה. עד שהבנתי מה קרה לי הוא היה רחוק. למי אני אגיש תלונה?", אמרה תמרה.

"רכבתי על קורקינט בשדרות חן. הוא היה נער ורכב על קורקינט חשמלי, הרביץ לי בחוזקה על הישבן וברח לרחוב הסמוך תוך כדי שאני צועקת עליו", סיפרה נועה, בת 33. "הזמנתי משטרה באותו מקרה, סרקו את האזור אבל אחר כך התקשרו להגיד שלא מצאו אותו. זה היה חסר סיכוי". בדומה לגל, היא ציינה כי לא היו לאורך הרחוב מצלמות שיכלו לסייע בתפיסת החשוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully