וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח ישראלי שניסה להימלט מאוקראינה נהרג סמוך לקייב

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 7:07

רומן ברודצקי בן ה-41 היה בשיירת רכבים שהייתה בדרכה למולדובה כדי לצאת מאזורי הלחימה. הוא נהרג בעת שנסע ברכבו, ככל הנראה על ידי חיילים אוקראינים. אביו: "הוא אמר שהמצב מחמיר ורצה להגיע לארץ, חשבו שהם צ'צ'נים וירו בהם". משפחתו מבקשת להביאו לקבורה בישראל

בווידאו: אזרח ישראלי שניסה להימלט מאוקראינה נהרג סמוך לקייב/צילום: רויטרס, הקלטה: רדיו קול חי

רומן ברודצקי, אזרח ישראלי בן 41, נהרג הערב (שני) סמוך לבירת אוקראינה קייב, בעת שניסה להימלט מהמדינה. הוא נורה ככל הנראה על ידי הצבא האוקראיני בשל טעות בזיהוי. ברודצקי נסע מקייב כדי להצטרף לשיירות האוטובוסים המאובטחות כדי לצאת מגבולות המדינה.

אביו יפים סיפר לוואלה! כי "הוא רצה לנסוע לכיוון מולדובה ואז לארץ, הם נסעו עם שני רכבים. הוא נסע ברכב הראשון, בדרך חשבו שהם צצ'נים והרגו אותם, זה כנראה היה בשל טעות בזיהוי. זה מה שאמרו לי".

"כל הזמן נהיה יותר ויותר גרוע", סיפר האב. הם ישבו בלילה בחניה למטה, מתחת לאדמה. הוא רצה לבוא לישראל, אבל לא ידעתי שהוא נוסע היום". בת זוגתו של האב אמה אמרה כי "הוא אמר שהמצב כל יום נהיה יותר גרוע. שגם רוסים וגם חיילים אוקראינים מתים. אנחנו מבקשים עזרה כדי להביא אותו לפה לקבורה".

ההורג ההישראלי בקייב. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
"ירו בו בשל טעות בזיהוי", רומן ברודצקי שנהרג סמוך לקייב/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

בהמשך, שוחח האב עם זוגתו של ברודצקי, מילה, וביקש ממנה שייקבר בישראל ושהיא עצמה תבוא לארץ: "אני לא אצליח להגיע לאוקראינה, את רואה מה קורה במדינה המזורגגת הזאת". בתגובה, סיפרה מילה שהיא מטפלת בגופת בעלה, והוסיפה: "אני מקווה שנישאר בחיים".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מסר כי "קיבלתי בצער את הבשורה הקשה על מותו של רומן ברודצקי. בשם כל אזרחי ישראל, אני רוצה לשלוח תנחומים לאשתו, לילדיו ולמשפחתו, בארץ ובאוקראינה. אנו ממשיכים לעשות הכול כדי לסייע לישראלים לשוב הביתה".

משרד החוץ מסר כי ברודצקי נהרג ברכבו כתוצאה מירי, בעת שהיה חלק משיירת רכבים בדרכם לגבול עם מולדובה. "מנהלת המחלקה לישראלים בחו"ל שוחחה עם רעייתו, השוהה כעת באוקראינה יחד עם ילדי המנוח", נכתב בהודעת המשרד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רומן ברודצקי, ההרוג ההישראלי בקייב ילדיו. באדיבות המשפחה
"רוצים שייקבר בישראל", ברודצקי עם ילדיו/באדיבות המשפחה

זהו המקרה הראשון של ישראלי שנהרג במדינה מאז תחילת הפלישה הרוסית ביום חמישי. הלחימה מלווה בדיווחים סותרים משני הצדדים, ולא ברור מספר הקורבנות המדויק. עם זאת, במשרד הפנים האוקראיני העריכו אתמול כי עד כה נהרגו 352 אזרחים, בהם 14 ילדים. בנוסף, 1,684 בני אדם נפצעו, מתוכם 116 ילדים.

בתוך כך, הרב הראשי של קייב יצא הערב עם משפחתו מהעיר, לאחר ששירותי הביטחון במדינה ייעצו לו לעשות כן, על רקע מידע מודיעיני שחוליות פרו-רוסיות שמוחדרות לעיר עלולות לפגוע בו.

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully