וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר רומן אברמוביץ' מתווך בין רוסיה ואוקראינה בבלארוס

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 13:57

איש העסקים הרוסי-ישראלי, הנחשב מקורב לפוטין, נמצא בבלארוס דווקא לבקשת קייב. שגריר אוקראינה לישראל, יבגני קורניצ'וק, אמר כי ארצו מעריכה "כל מי שיכול לסייע, אם יש לו מספיק השפעה"

בווידאו: כתמי דם ברחובות חרקוב ביום שאחרי הלחימה בעיר וגל פליטים שנמשך/צילום: אויטרס

המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ', הנחשב מקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מסייע בתיווך בין רוסיה ואוקראינה בשיחות המתקיימות בין הצדדים בבלארוס - כך דווח היום בג'רוזלם פוסט. אברמוביץ', הנמצא כעת בבלארוס מסיבה זו, עושה זאת לבקשת אוקראינה.

אלכסנדר רודניאנסקי, מפיק ילד קייב המקורב לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר לעיתון כי הממשל האוקראיני פנה אליו בבקשה לסייע לסיום העימות, וכי הוא עצמו פנה שוחח עם אברמוביץ', שהחליט להתערב בעצמו במשבר.

רומן אברמוביץ' בעלי צ'לסי. GettyImages
אברמוביץ'/GettyImages

"האוקראינים ניסו למצוא מישהו ברוסיה שיוכל לעזור בהגעה לפיתרון של שלום. הם פנו לעזרה ורומן [אברמוביץ'] הוא האיש שהחליט לעזור ולגייס תמיכה להחלטה על שלום", אמר רודניאנסקי. הוא הוסיף כי בעוד לאברמוביץ' יש "השפעה מוגבלת", הוא האדם היחיד שהוא יודע עליו ברוסיה שהסכים להתערב לבקשת אוקראינה. "אני לא יודע אם תהיה לזה השפעה", אמר, אך אמר כי באוקראינה "אסירי תודה" על המאמץ.

שגריר אוקראינה לישראל, יבגני קורניצ'וק, סירב להגיב באופן ספציפי על המעורבות הספציפית של אברמוביץ' בשיחות, אך אמר כי ארצו מעריכה "כל מי שיכול לסייע, אם יש לו מספיק השפעה".

עוד בוואלה!

אחרי 20 שנה, אברמוביץ' בהודעה דרמטית: מעביר את צ'לסי לנאמן

לכתבה המלאה

דובר מטעם אברמוביץ' נמנע גם הוא מלאשר את הדיווח, אך הודה כי נציגים מטעם אוקראינה פנו אליו בנושא. "אני יכול לאשר שרומן אברמוביץ' קיבל פנייה מהצד האוקראיני לסיוע בהגעה להסכם שלום, וכי הוא מנסה לעזור מאז. בהתחשב במשה שנמצא על הפרק, נבקש הבנה לכך שנימנע מלהגיב הן על הסיטואציה והן על המעורבות שלו", אמר הדובר.

בימים האחרונים פורסם כי ייתכן שבמסגרת תגובת המערב למלחמה באוקראינה יוטלו סנקציות כלכליות גם על אברמוביץ', איש עסקים המוכר גם כבעלי קבוצת הכדורגל צ'לסי בשני העשורים האחרונים. ברקע הפרסומים הללו, אברמוביץ' הודיע שהוא מעביר את השליטה בצ'לסי לנאמן, כדי למנוע פגיעה כלכלית במועדון הכדורגל. על פי ההערכות, אברמוביץ' לא יעזוב את המועדון, והוא לא יועמד למכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully