וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין הישראלי לא הניב מידע על הפלישה לאוקראינה

27.2.2022 / 9:50

שיתוף הפעולה המודיעיני בין ישראל לארה"ב לא הצליח לתרום בנוגע לכיוון אליו מתקדמת המתיחות במזרח אירופה, ועל ההשפעות האפשריות על ישראל: "ישראל לא אוספת מודיעין על רוסיה". הקבינט ידון היום בין היתר בסיוע ההומניטרי לאוקראינה. "לא סיפור שלנו", אמר גורם ביטחוני

תיעוד: חילופי אש בקייב/מערכת וואלה!

לפני כשבוע, טרם הפלישה הרוסית, גורמים בכירים מאגף המודיעין הודו בפני הדרג המדיני כי הם לא יודעים לאן המתיחות במזרח אירופה מתקדמת ואם רוסיה תנקוט בצעדים צבאיים נגד אוקראינה. לוואלה! נודע היום (ראשון) כי גם שיתוף הפעולה המודיעיני בין קהילת המודיעין בישראל לארצות הברית לא הניב מידע מדויק על הסיכוי לפלישה לאוקראינה ועל הגברת המתיחות האזורית שצפויה להשפיע על ישראל כתוצאה מכך.

גורמים במערכת הביטחון דחו את הביקורת לפיה הקו המדיני המהוסס בתחילה של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד נובע מפערים במודיעין על המתיחות בין רוסיה לאוקראינה. "ישראל לא אוספת מודיעין על רוסיה", טענו. עוד אמרו הגורמים כי למרות הפערים במודיעין על המתרחש, שבוע לפני הפלישה כבר ביקשו מאזרחי ישראל להתפנות מאוקראינה.

חייל אוקראיני ליד משאית צבאית שרופה בקייב, 26 בפברואר 2022. Efrem Lukatsky, AP
נערכים לפינוי אזרחים. חייל אוקראיני בקייב/AP, Efrem Lukatsky

גורמים במערכת הביטחון עדכנו את הדרג המדיני ביממה האחרונה כי למרות ההיערכות המבצעית לפנות אזרחי ישראל מאדמת אוקראינה, כרגע משנים צוותי התכנון בצה"ל ובמשרד החוץ את ההיערכות המבצעית לפינוי אזרחים ישראלים מפולין ורומניה.

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס היום, ברקע מלחמת רוסיה-אוקראינה. גורמי ביטחון פירטו אמש כי הפגישה תתקיים "כדי לעדכן את השרים בפרטים ובסקירות ולתקף החלטות, בהן הקו המדיני מול המצב באוקראינה והסיוע ההומניטרי לאוקראינה". בישראל חוששים שהסיוע ההומניטרי עשוי להתפרש כהתערבות במתיחות מול רוסיה. "צריך לזכור שהסיפור בין רוסיה לאוקראינה הוא לא סיפור שלנו", אמר אמש גורם ביטחוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully