וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט צ'צ'ניה שולח כוחות לאוקראינה: "פוטין קיבל החלטה נכונה"

26.2.2022 / 17:48

קדירוב, בעל בריתו של נשיא רוסיה, אישר כי כוחותיו יעזרו לצבא רוסיה וקרא לאזרחי אוקראינה להיפטר מהנהגתם. לדבריו, אין אבידות בקרב לוחמיו והכוחות יכולים לכבוש "בקלות" את הערים הגדולות - אך משימתם היא למנוע "אובדן חיים"

מנהיג צ'צ'ניה קדירוב נואם בפני כוחות הביטחן/טוויטר

רמזן קדירוב, מנהיג מחוז צ'צ'ניה ברוסיה ובעל בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר היום (שבת) כי לוחמים צ'צ'נים נשלחו לאוקראינה והפציר באוקראינים להפיל את ממשלתם.

בסרטון שפורסם ברשתות, קדירוב התרברב שכוחותיו לא ספגו עד כה אבידות. לדבריו, צבא רוסיה יכול לכבוש "בקלות" את עריה הגדולות של אוקראינה, כולל הבירה קייב, אך משימתו היא "למנוע אובדן חיים".

"נכון להיום, נכון לדקה זו, אין לנו הרוג אחד, או פצוע, אפילו לא מישהו עם נזלת", אמר קדירוב, השולט ביד ברזל בצ'צ'ניה המוסלמית. הוא הכחיש דיווחים אוקראיניים על נפגעים בשורות כוחיות. "הנשיא (פוטין) קיבל את ההחלטה הנכונה ואנו נבצע את פקודותיו בכל מצב", אמר קדירוב.

שליט צ'צ'ניה תיאר את עצמו בעבר כחייל נאמן של פוטין, שאתמול קרא לאזרחי אוקראינה להתמרד בממשלתו "הניאו-נאצית" של הנשיא וולודימיר זלנסקי ולצבא לתפוס את השלטון. קדירוב כבר שלח בעבר כוחות לעזרת רוסיה, במהלך המלחמה בגיאורגיה ב-2008 ועם התערבותה במלחמה בסוריה ב-2015.

כוחות צ'צ'ניים מאזינים לנאום של מנהיג צ'צ'ניה רזמן קדירוב בגרוזני, 25 בפברואר 2022. רויטרס
מפגן תמיכה של כוחות הביטחון הצ'צ'ניים בגרוזני, אתמול/רויטרס
מנהיג צ'צ'ניה רמזן קדירוב נואם בפני כוחות הביטחון בגרוזני, 25 בפברואר 2022. רויטרס
קיבל יד חופשית מפוטין. קדירוב נואם בפני הכוחות בגרוזני, אתמול/רויטרס

הכרזתו של קדירוב היום הגיעה אחרי שאתמול פורסמו בכלי התקשורת הרשמיים ברוסיה תיעודים של אלפי לוחמים שנאספו בכיכר בגרוזני, בירת צ'צ'ניה, במפגן תמיכה במוסקבה. לפי הדיווחים ברוסיה, מספר הלוחמים שהתאספו היה כ-12 אלף ואתמול נאמר כי הם עוד ממתינים לפקודה של פוטין.

צ'צ'ניה ניהלה שתי מלחמות עקובות מדם נגד השלטון המרכזי של רוסיה לאחר התפרקות ברית המועצות, אך בסופה של השנייה בתחילת שנות ה-2000 מחץ פוטין את ההתקוממות הבדלנית במחוז שבצפון הקווקז. מאז השקיע מוסקבה כספים רבים בשיקום המחוז, תוך שהיא מאפשרת לקדירוב יד חופשית בשלטון המקומי.

מוסקבה נלחמה בשתי מלחמות עקובות מדם עם בדלנים בצ'צ'ניה, אזור מוסלמי בעיקרו בדרום רוסיה, לאחר התפרקות ברית המועצות ב-1991, אך מאז הזרימה סכומי כסף אדירים לאזור כדי לבנותו מחדש והעניקה לקדירוב מידה גדולה של אוטונומיה לנהל דברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully