וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות לסיוע הומניטרי ולקליטת עלייה: בנט כינס דיון בנושא הפלישה הרוסית לאוקראינה

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 21:01

בישיבה שכינס בנט דנו גנץ, ליברמן, לפיד ובכירים נוספים על האפשרות לפינוי של הדיפלומטים הישראלים מאוקראינה, שיגור סיוע הומניטארי לאוקראינה וההשפעות הכלכליות של המשבר על ישראל. האפשרויות הנשקלות: הקמת בית חולים שדה והטסת משלחת רפואית

בווידאו: רה"מ, נפתלי בנט במהלך נאומו בבה"ד 1/צילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (חמישי) דיון בנושא הפלישה הרוסית לאוקראינה והשלכותיה על ישראל. בדיון נקבע להמשיך את המאמצים לפינוי ישראלים מהאזור, לסייע לקהילה היהודית באוקראינה ולהיערך לקליטת עלייה, להתכונן להגשת סיוע הומניטרי לאוקראינה ולהמשיך את הדיונים ואת הערכות המצב באופן שוטף.

בישיבה שכינס בנט השתתפו גם שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החוץ יאיר לפיד וכן ראש המטה לביטחון לאומי איל חולתא, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, ראש המוסד דדי ברנע ובכירים במשרד האוצר.

רה"מ נפתלי בנט במהלך טקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בכיר ישראלי אמר כי ישראל בוחנת את האפשרות לשלוח בית חולים שדה לאחד ממעברי הגבול בין אוקראינה לאחת המדינות שגובלות בה כדי להעניק טיפול לאזרחים אוקראינים שברחו מאזור הלחימה. אחת האפשרויות שנשקלות היא שיגור משלחת רפואית רשמית בהשתתפות צה"ל ואפשרות אחרת היא שיגור משלחת רפואית תחת ארגון סיוע הומניטארי ישראלי לא ממשלתי.

סוגיה אחרת שעלתה בדיון היא סטטוס פינוי האזרחים הישראלים מאוקראינה ומצב הקהילה היהודית. אחת ההחלטות שצריכה להתקבל היא האם לפנות מאוקראינה את הדיפלומטים הישראלים שנמצאים בשגרירות הזמנית בלביב סמוך לגבול עם פולין או להשאיר אותה בשלב הזה שם. העיר לביב הופצצה כמה פעמים היום על ידי הצבא הרוסי.

נושא נוסף שעלה בדיון הוא ההשפעות הכלכליות של המלחמה על ישראל, במיוחד בכל הקשור לייבוא חיטה ופחם. רוסיה ואוקראינה הן שתי מדינות מהם מגיעים חלק גדול מחומרי הגלם האלה לישראל. המלחמה תקשה על ייבוא מאוקראינה והסנקציות הבינלאומיות עלולות לא לאפשר לישראל להמשיך ולייבא סחורות מרוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully