וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ: האוצר נוקם במערכת הבריאות בגלל הוצאות הקורונה

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 20:44

מתווה קיצור תורנויות המתמחים צפוי לחול ב-1 באפריל, אולם שר הבריאות מאשים כי אגף התקציבים באוצר מנסה לסכל את המהלך. "לא נאפשר זאת", אומר הורוביץ לוואלה!. פגישה נוספת בין המשרדים התרחשה בנסיון לגבש את המתווה, אך הפערים עדיין גדולים וייתכן שהמועד יידחה

בווידאו: עשרות מתמחים מפגינים בתל אביב/מערכת וואלה!

שר הבריאות ניצן הורביץ טוען כי אגף התקציבים במשרד האוצר שם למערכת הבריאות מקלות בגלגלים ולא מאפשר לה לפעול כדי לקדם את בריאות הציבור. היום (רביעי) התקיימה פגישה נוספת בין משרד האוצר ואגף התקציבים ובמשרד הבריאות בניסיון לגבש את מתווה קיצור תורנויות המתמחים, אולם הפערים בין הצדדים עדיין גדולים ויש סיכוי שהמתווה כולו לא יצא לפועל בתאריכים שנקב בהם שר הבריאות.

מתווה קיצור התורנויות צפוי לחול ב-1 באפריל, בעשר מחלקות לרפואה דחופה ומחלקות פנימיות בבתי חולים בפריפריה, לצד שני בתי חולים שנכללים בפריפריה החברתית במרכז. לצורך הוצאת המתווה לפועל, משרד הבריאות מבקש 220 תקנים לאיוש בבתי החולים. במשרד האוצר חוששים כי למספר התקנים שיאושרו בבתי החולים בפריפריה תהיה השפעה ישירה על מספר התקנים שיתבקשו לפעימה השנייה בבתי החולים במרכז. במשרד האוצר מסרבים לנקוב במספר התקנים שהם מוכנים לאשר, הן לפעימה הראשונה והן לפעימה השנייה, וכך המשא ומתן בין הצדדים תקוע.

מחאת המתמחים בתל אביב, 12 בפברואר 2022. אלעד גוטמן, אתר רשמי
"אם המתווה לא יצא לפועל אנחנו נצא שוב לרחובות"/אתר רשמי, אלעד גוטמן

הורביץ טוען כי הניסיון למסמס את המתווה קשור בניסיונות נוספים של אגף התקציבים שלא לתקצב פרויקטים נוספים בבריאות, כמו 45 המיטות שהובטחו ליחידות לטיפול נמרץ בבתי החולים ותקנים נוספים למטה הקורונה, שהוקם לצורך ניטור תחלואה 'בין הגלים' ועל מנת לשמור על ערנות מפני התפרצות נוספת. "אגף התקציבים נוקם במשרד הבריאות לאחר הקורונה", אומר שר הבריאות לוואלה! ומוסיף, "הם חושבים שמערכת הבריאות 'חלבה' את כספי המדינה בתקופת הקורונה ועכשיו הם מנסים ומנסה לסכל את קיצור התורנויות - לא נאפשר את זה. הנקמה שלהם במשרד הבריאות היא נקמה בציבור ובבריאות שלו"

בארגון המתמחים "מרשם", שמוביל את מאבק המתמחים, מסבירים כי האחריות היא על כתפי שר הבריאות הורביץ, שהבטיח לקצר את התורניות ואף "עשה על כך הון פוליטי", לדבריהם. במרשם מצפים שהורביץ יילחם על הנושא גם אם הוא יוביל למשבר פוליטי מול שר האוצר. "אם המתווה לא יצא לפועל אנחנו נצא שוב לרחובות, לא יכול להיות שבסוף המתווה יכלול רק 80 מתמחים. לא התפטרנו בשביל 80 מתמחים".

בכירים במשרד האוצר תקפו בתגובה: "שר הבריאות יודע שהמתווה פופוליסטי ולא ישים. אנחנו מחויבים למתווה, אבל אי אפשר לעשות מעשים חסרי אחריות".

מלשכת השר הורוביץ מסרו בתגובה למכתבו של ראש אגף התקציבים: "ראש אגף התקציבים קצת מבולבל. למזלו הרב של הציבור בישראל, מי שאחראים על גיבוש ויישום מדיניות מערכת הבריאות הם שר הבריאות והנהלת משרדו, ולא פקידי האוצר. יתרה מכך, פקידי האוצר אינם רשאים לרמוס החלטות ממשלה ולצפצף על מדיניות השרים הממונים עליהם. מתווה המתמחים ייצא לדרך - על אפם וחמתם של המתנגדים".

משרד האוצר אמר על מכתבו של השר הורביץ כי "משרד האוצר תומך בקיצור תורנויות המתמחים. לאור המחסור בכוח האדם במערכת הבריאות, לא ניתן להתבסס על תוספת תקינה משמעותית עבור מתווה קיצור יום העבודה לצד המשך גידול ברמת הפעילות במערכת הבריאות, מאחר שאין די רופאים לשם כך.
ישנם מתווים שונים שיכולים לאפשר את קיצור התורנות תוך הפנמת המחסור בכוח אדם ומזעור הפגיעה בהתפתחות המערכת. צר לנו ששר הבריאות בוחר בהשתלחויות אישיות בתקשורת ומציג טענות ללא כל קשר למציאות ובה בעת מחזיק את בתי החולים כבני ערובה ע"י סיכול העברת מאות מיליוני שקלים עבורם וזאת במקום להתמקד במציאת פתרונות ישימים למען המתמחים ומערכת הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully