וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ הציג מתווה מורחב לקיצור התורנויות: יחול בכל בתי החולים בתוך 4 שנים

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 22:10

השר מנה עוגנים שיתנו ודאות למתמחים שהמתווה אכן יתקדם לאורך השנים, ויתחיל גם חלקית גם בבתי חולים בפריפריה. "עד סוף 2025 נחיל את כל הסעיפים", התחייב. המתמחים, ש-300 מהם הגישו מכתבי התפטרות, בירכו על ההצעה: "פריצת דרך משמעותית, הדברים מתכנסים לכיוון הנכון"

בווידאו: הורביץ הציג מתווה מורחב לקיצור התורנויות בבתי החולים/משרד הבריאות

שר הבריאות ניצן הורוביץ הציג הערב (שני) מתווה מורחב לקיצור התורנויות של הרופאים המתמחים בבתי החולים. זאת, לאחר שבועיים סוערים במשא ומתן בין נציגי המתמחים לבין משרד הבריאות והממשלה בעניין יישום המתווה גם על בתי חולים במרכז הארץ ולא רק בפריפריה. המתמחים בירכו על המתווה.

השר, שנשא הצהרה מבית החולים שערי צדק בירושלים, מנה עוגנים שיתנו ודאות למתמחים שהמתווה אכן יתקדם לאורך השנים ואמר כי "עד סוף 2025 נחיל את כל הסעיפים". כלומר, לפי השר, בתוך ארבע שנים המתווה יחול על כלל בתי החולים בארץ.

שר הבריאות ניצן הורוביץ בהצהרה בעקבות משבר המתמחים, בית חולים שערי צדק 18 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הורוביץ בבית החולים שערי צדק בירושלים, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

סעיפי המתווה של משרד הבריאות

  • אוקטובר 2021 - הפעלת צוות יישום למתווה קיצור התורנויות
  • מרץ 2022 - יישום מתווה קיצור התורנויות ב-10 בתי החולים בפריפריה
  • נובמבר 2022 - הרחבת המתווה למחלקות פנימית ורפואה דחופה בשני בתי חולים במרכז
  • מרץ 2023 - הרחבת המתווה למחלקות פנימית ורפואה דחופה בכל בתי החולים
  • נובמבר 2023 - יישום השלב השלישי במתווה, שיגובש על ידי צוות היישום
  • הורוביץ: "אקדים את יישום המתווה בכל הארץ עד לסוף 2025"

"המאבק על אורך התורניות מלווה את ישראל שנים ארוכות, הרבה הבטחות ואפס מעשים. כל ממשלות ישראל בחרו להתעלם מזה עד הממשלה הזו", אמר הורוביץ בפתח דבריו. הוא הסביר כי "בשלב הראשון יחול המתווה על עשרה בתי החולים בפריפריה, לאחר מכן בבתי החולים במרכז ולאחר מכן בכל המחלקות".

בהודעה מטעם משרד הבריאות נכתב כי פרטי המתווה לקיצור תורנויות המתמחים גובשו בימים האחרונים בהנחיית שר הבריאות, בתהליך שהוביל מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש. "התכנית עוצבה בידי אנשי המקצוע במשרד הבריאות, בשיתוף עם ההסתדרות הרפואית בישראל, עם מתמחים ומתמחות מכל הארגונים ומכל בתי החולים, ובהתייעצות עם מנהלי בתי חולים ומנהלי מחלקות".

הגשת מכתבי התפטרות של מאות מתמחים מ-35 מחלקות בביה"ח ברחבי הארץ, 18 באוקטובר 2021. מרשם, אתר רשמי
כ-300 מתמחים הגישו מכתבי התפטרות/אתר רשמי, מרשם

המתמחים אמרו בתגובה כי "אחרי ימים ארוכים של שיחות לתוך הלילה, הצעות ובחינה של מתווים אפשריים, עם הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובלשכת השר, נראה כי הדברים מתכנסים לכיוון הנכון ואנחנו שמחים על הודעתו של השר ועל רוח הדברים שיוצאת ממנה. יחד עם זאת, אנחנו מבקשים לראות את המתווה הכתוב ולוודא שהוא מעוגן גם תקציבית וגם ברמת המחוייבות מעבר לרמה ההצהרתית. ככל שהמתווה שהוצג אכן מעוגן באופן הזה, הרי שאנו סבורים שהוא מהווה פריצת דרך משמעותית שמביאה לידי ביטוי את עמדתנו. אנו תקווה שהדברים יתבהרו בשעות ו/או בימים הקרובים".

דבריו של השר בעניין המתווה מגיעים שעות לאחר שכ-300 מתמחים הגישו מכתבי התפטרות מ-35 מחלקות בבתי חולים ברחבי הארץ. עם זאת, חלק מההתפטרויות מחלקתיות ולא רשמיות - מכתבי התפטרות טרם הוגשו למחלקות משאבי האנוש, וכמות גדולה מהמכתבים מייעדים את תאריך העזיבה ל-2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully