וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן גינה את הפלישה: "נטיל סנקציות חריפות על רוסיה, נסייע לאוקראינה"

עודכן לאחרונה: 24.2.2022 / 9:06

נשיא ארצות הברית שוחח עם עמיתו האוקראיני זלנסקי והבטיח כי מדינתו תספק סיוע לקייב. קנצלר גרמניה שולץ: "מתקפה לא מוצדקת והפרה בוטה של החוק הבינלאומי. זהו יום אפל לאירופה". ג'ונסון: "מזועזע מהאירועים, פוטין בחר בדרך של שפיכות דמים"

בווידאו: אוקראינה בקו החזית עם רוסיה/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הבוקר (חמישי) עם עמיתו האוקראיני וולודימיר זלנסקי וגינה את הפלישה הרוסית לשטחה של רוסיה והפתיחה במלחמה. "ארצות הברית ובעלות בריתה יטילו סנקציות חריפות על רוסיה", הבטיח ביידן. "נמשיך לספק סיוע ועזרה לאוקראינה ולאזרחי אוקראינה".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי הוא מזועזע מהאירועים באוקראינה. "הנשיא פוטין בחר בדרך של שפיכות דמים והרס כשפתח במתקפה על אוקראינה ללא התגרות", צייץ ג'ונסון, שהוסיף כי הוא שוחח עם זלנסקי על הצעדים הבאים.

עשן מיתמר מאזור חרקוב לאחר תחילת המתקפה של רוסיה על אוקראינה, 24 בפברואר 2022. טוויטר, צילום מסך
"יום אפל לאירופה". עשן מיתמר מאזור חרקוב לאחר תחילת המתקפה של רוסיה, הבוקר/צילום מסך, טוויטר

קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר כי מדובר במתקפה לא מוצדקת והפרה בוטה של החוק הבינלאומי. הוא הוסיף כי ברלין תתייעץ עם שותפותיה לגבי התגובה נגד רוסיה. "זהו יום נורא עבור אוקראינה ויום אפל לאירופה", מסר שולץ בהצהרה.

"זו השעה האפלה ביותר של אירופה מאז מלחמת העולם השנייה", אמר ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה קרו. עוד אמר כי המתקפה החזירה את אירופה למצב שעליו חשבה שהיא התגברה לפני זמן רב. "התוקפנות הרוסית היא לא רצויה וללא התגרות. לבנו ומחשבותינו עם אזרחי אוקראינה".

נשיא צרפת עמנואל מקרון גינה את הפלישה של רוסיה וקרא למוסקבה "לעצור אותה מידית", והביע סולידריות עם אוקראינה אחרי שיחה עם זלנסקי.

עוד בוואלה!

רוסיה פלשה לאוקראינה: מתקפת טילים על קייב, כוחות נחתו בערי נמל

לכתבה המלאה
קציני משטרה בוחנים שרידי טיל שנפל בקייב, אוקראינה, 24 בפברואר 2022. רויטרס
"תוקפנות לא רצויה". קציני משטרה בוחנים שרידי טיל שנפל בקייב, הבוקר/רויטרס

הלילה, רוסיה פלשה לאוקראינה ופתחה במתקפה על שטחים נרחבים במדינה. הנשיא ולדימיר פוטין הודיע כי רוסיה תערוך "מבצע צבאי מיוחד" בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. במקביל, פיצוצים עזים וקולות ירי נשמעו בקייב ובערים נוספות באוקראינה. נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי רוסיה תקפה בטילים תשתיות ועמדות גבול וקרא לתושבים להישאר בבתיהם.

סוכנות הידיעות Interfax דיווחה כי חיילים רוסים נחתו בערי הנמל אודסה ומריופול. אוקראינה הכריזה על משטר צבאי. בהמשך צבא אוקראינה טען שחיל האוויר "מסכל מתקפה אווירית" והכחיש את הדיווח לפיו כוחות רוסיים נחתו באודסה. בהמשך התקבלו דיווחים על תקיפה רוסית גם דרך הגבול עם בלארוס, הנמצא 225 קילומטר מהבירה קייב. משמר הגבול של אוקראינה הודיע שהמתקפה החלה מכיוון בלארוס בצפון, ומכיוון חצי האי קרים, מדרום, ובמהלכה הותקפו יחידות ומעברי גבול בנשק ארטילרי ובציוד כבד. צבא אוקראינה טוען שמערכות ההגנה האווירית הפילו מטוס רוסי במזרח המדינה.

משרד ההגנה של רוסיה טוען שהכוחות תוקפים תשתיות של צבא אוקראינה עם כלי נשק מדויקים, ומכחיש שהוא תוקף ערים באוקראינה עם טילים וארטילריה. פוטין ציין כי כוונתו היא לא לכבוש את אוקראינה, אלא לפרז אותה. שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, הודיע כי "הפלישה החלה" ומסר: "נגן על עצמנו וננצח". במקביל, גם הבדלנים הפרו-רוסים במחוז דונייצק הכריזו על מתקפה נרחבת נגד הכוחות האוקראיינים שבשטח המחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully