וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוצים את הגדר וזורקים בקבוק תבערה: הפלסטינים מציגים את תיעוד הצתת המשאית בגבול עזה

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 22:33

ערוץ התקשורת "עסקלאן" פרסם סרטון של התקרית שאירעה לפני שבועיים, שבו נראים שני פלסטינים עוברים את הגדר, ומציתים את המשאית ששימשה לעבודות אחזקה. בהמשך, נראה טנק של צה"ל מגיע למקום. באוגדת עזה מעריכים שמדובר בפעילי ארגון החזית העממית

בווידאו: תיעוד פלסטיני אודות הצתת משאית ריקה בגבול הרצועה/מערכת וואלה!

ערוץ התקשורת הפלסטיני החדש ברשת, "עסקלאן", פרסם היום (רביעי) את תיעוד הצתת המשאית על ידי פלסטינים בגבול רצועת עזה לפני כשבועיים, שמראה את הכשל של צה"ל. כבר יממה לאחר האירוע הפיצו הפלסטינים סרטון ותמונות שצולמו מרחוק, והיום הופץ סרטון המשך תחת הכותרת "הזמן אוזל". הסרטון כולל מראות הרס של בתים, נזק חמור לתשתיות ומשבר הומניטרי חריף ברצועת עזה.

בסרטון רואים שלושה פלסטינים מגיעים לגדר המערכת, ושניהם מהם חוצים אותה ומציתים את המשאית על ידי זריקת בקבוק תבערה לתוכה. בהמשך, נראה טנק צה"ל מגיע לנקודה כדי לאבטח אותה. לדברי גורמי צבא באוגדת עזה, הערכה היא שמדובר בפעילי ארגון החזית העממית שאחראים לתקרית. צה"ל לא הגיב על האירוע.

במהלך האירוע התגלו מספר כשלים. החמור מביניהם הוא פער מבצעי שבא לידי ביטוי בכך שהתצפיות לא הבחינו בחודרים בזמן אמת ושבמשך דקות ארוכות לא ידעו באוגדת עזה למי שייכת המשאית ששהתה יומיים סמוך לגבול.

תיעוד פלסטיני אודות הצתת משאית ריקה בגבול הרצועה. צילום מסך, אתר רשמי
תיעוד הצתת המשאית בגבול רצועת עזה, לפני שבועיים/אתר רשמי, צילום מסך

לפני שבועיים, שלושה פלסטינים חצו את גדר המערכת ברצועת עזה, הציתו משאית ריקה ונמלטו בחזרה לרצועה. בצה"ל הבהירו כי החשודים לא חצו את מרחב המכשול, וכי המשאית שהוצתה שומשה לעבודות אחזקת הגדר.

גורמי צבא באוגדת עזה אמרו כי הפלסטינים שחצו השליכו לעבר המשאית בקבוק תבערה ונמלטו. "יש כעת תחקיר כיצד התצפיות לא זיהו ולא הוקפץ כוח אבטחה שמסייר באזור. אם הפלסטינים היו רצים קדימה הם היו מגיעים לאחד היישובים".

גורם צבאי נוסף ציין כי "מדובר באירוע חמור מאוד. לא רק בגלל שהצליחו להתקרב ל'ציר הוברס' ולהצית משאית באמצעות בקבוק תבערה. בהתחלה לאף אחד לא היה מושג למי שייכת המשאית. מסתבר שהיא נמצאת שם יממה לפחות. לאחר בירור הבינו שלא מדובר במשאית של משרד הביטחון. עכשיו יתחקרו מה עשו התצפיתניות ולאן נעלמו כוחות האבטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully