וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בשיחה סגורה: "זו לא התפרקות, אלא לחץ של סוף מושב"

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 21:16

בצל השיתוק בקואליציה ומשבר הפנסיות, רה"מ נפגש עם ראשי המפלגות ואמר: "אפשר להתווכח על מהות הפנסיות, אבל עבר משהו בממשלה - וכל המפלגות צריכות לקדש את כללי המשחק". השבוע, ביקש בנט לבחון עם היועמ"שית אפשרות להסתפק בהחלטת הממשלה, אך בלשכתו העריכו שהיא לא תתערב

בווידאו: גנץ בסיום פגישתו עם בנט וליברמן בכנסת/צילום: יקי אדמקר

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (רביעי) בשיחה סגורה לריבוי המשברים בקואליציה ואמר כי "זו לא התפרקות אלא לחץ של סוף המושב". לדבריו, "הממשלה עובדת נהדר, והקואליציה בכנסת אכן רועדת, אבל לא רעידה שתפרק".

בנט נפגש היום בכנסת עם כל ראשי המפלגות במאמץ לפתור את משבר חוק הפנסיות, שבגללו הקואליציה ביטלה, משכה או הפסידה את כל ההצבעות שהיו השבוע במליאה.

לאחר ששמע את ההתנגדויות של העבודה ומרצ למתווה הפנסיות אותו מקדם שר הביטחון בני גנץ, ראש הממשלה הביע בשיחות סגורות אמון שלבסוף תתקבל פשרה לפיה החוק יעבור בקריאה ראשונה תוך התחייבות לשינויים בהמשך הליך החקיקה בוועדה.

ראש הממשלה נפתלי בנט מציג את הצעדים החדשים להורדת יוקר המחיה, 9 בפברואר 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"זו לא התפרקות". ראש הממשלה בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בשיחות עם ראשי המפלגות בנט אמר כי "אפשר להתווכח ולדון על מהות הפנסיות, אבל בסוף עבר משהו בממשלה - וכל המפלגות צריכות לקדש את התהליך ואת כללי המשחק, שמה שעובר בממשלה ומה שעובר בוועדת שרים לחקיקה, אפשר להגיש ערר, ואחר כך - צריך לתמוך בזה". מחר בערב יתכנסו יחדיו כל ראשי המפלגות לישיבה משותפת ראשונה מאז פרוץ משבר הפנסיות ומאמצי הגישור יימשכו.

בשל החרם של כחול לבן במחאה על עיכוב חוק הפנסיות, בנט החליט היום שהקואליציה תמשוך את כל הצעות החוק הפרטיות שהיו אמורות לעלות במליאה, ושחרר את הח"כים הביתה, מה שהוביל לרצף ניצחונות של האופוזיציה על הצעות החוק הפרטיות שלהם בטרומית.

המטרה שלו, לדבריו, הייתה "ליצור מכת חשמל" ו"קריאת השכמה" לכל סיעות הקואליציה. "נגמרה הסובלנות לתוכנית כבקשתך". לוואלה! נודע כי במהלך השבוע, בנט ביקש לבחון עם היועצת המשפטית לממשלה את האפשרות להסתפק בהחלטת הממשלה על מתווה הפנסיות, ובכך לייתר את המאמץ לגייס רוב בכנסת. ואולם, מאחר וישנה חוות דעת של המשנה ליועמ"ש רז נזרי שכבר קבע שנדרשת חקיקה בנושא, גורמים בלשכת רה"מ העריכו כי היועמ"שית לא תתערב.

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully