וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור המל"ג: לימודי יהדות ספרד וארצות האסלאם יוכרו כיחידה אקדמית עצמאית

עודכן לאחרונה: 23.2.2022 / 16:10

שרת החינוך ויו"ר המל"ג יפעת שאשא ביטון בירכה על המהלך ואמרה כי "הפסיפס האנושי שמרכיב את החברה הישראלית חייב לבוא לידי ביטוי גם בתוכניות הלימוד". תחום הלימודים יכלול מקצועות כמו לימודים ים תיכוניים ולימודי המגרב ולימודי ספרד

המועצה להשכלה גבוהה אישרה הכרה בלימודי יהדות ספרד וארצות האסלאם כיחידה אקדמית עצמאית. ההחלטה עברה ברוב של 17 מתוך 22.

פרופ' מאיר בוזגלו, יו"ר תנועת תיקון ומראשי "האיחוד המסורתי" בירך על ההחלטה. "זהו יום חשוב של הבנה בחשיבות מורשת ספרד והמזרח לסיפור היהודי השלם, מדובר בעבודה של צוותים, חוקרות וחוקרים שמייצרת בימים האלה הוכחה שהתיקון אפשרי. תודות מקרב לב לפרופ' חביבה פדיה שהובילה את כל המהלך בחוכמה ובתבונה לטובת מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל".

היום הראשון ללימודים אוניברסיטת  בן גוריות באר שבע, אוקטובר 2018. ראובן קסטרו
"התיקון אפשרי"/ראובן קסטרו

תחום לימודים זה עשוי לכלול כמה מקצועות כמו לימודי יהדות ספרד והמזרח, לימודי יהדות האיסלאם, לימודים ים תיכוניים ולימודי המגרב בדגש על מגוון השפות והתרבויות שסביב אגן הים התיכון ובחינת האינטראקציה ביניהן ולימודי ספרד בדגש המחבר בין לימודי ספרדית ולדינו ובין הפזורה הלטינו אמריקנית.

"הפסיפס האנושי שמרכיב את החברה הישראלית חייב לבוא לידי ביטוי גם בתוכניות הלימוד ובתחומי הידע והמחקר, ועל כן אני רואה חשיבות גדולה מאוד בכך שאישרנו את התוכנית", אמרה שרת החינוך ויו"ר המל"ג יפעת שאשא ביטון. "החלטה זו, שמבוססת בין היתר על מסקנות ועדת ביטון וצוות בראשות פרופ' חביבה פדיה, תהפוך את מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל לעשירה ומכילה יותר, וזו גם הזדמנות להודות להם על עבודתם החשובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully