וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: המל"ג אישר לאוניברסיטה הפתוחה להעניק דוקטורט

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 17:38

להחלטה, הנוגעת לתחום טכנולוגיות מערכות למידה בלבד, משמעות מיוחדת בהתחשב בעובדה שלאוניברסיטה הפתוחה אין תנאי קבלה. במקביל, המל"ג אישרה הכרה בלימודי יהדות ספרד וארצות האסלאם כתחום עצמאי. נשיאת האוניברסיטה הפתוחה: "יום היסטורי"

בווידאו: חוקרים מאוניברסיטת תל אביב הצליחו לייצר בהנדסה גנטית חוט שדרה אנושי לטיפול באנשים משותקים/מערכת וואלה!

המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) אישרה היום (שלישי) לאוניברסיטה הפתוחה להעניק דוקטורט, לראשונה מאז הקמתה. התואר יוענק למשלימי התזה בטכנולוגיות מערכות למידה, תחום שצבר תאוצה עם המעבר ללמידה מרחוק במהלך מגיפת הקורונה. במקביל, המל"ג אישרה הכרה בלימודי יהדות ספרד וארצות האסלאם כתחום עצמאי.

להחלטה משמעות מיוחדת בהתחשב בעובדה שלאוניברסיטה הפתוחה אין תנאי קבלה. כך, תלמיד שלא היה זכאי לתעודת בגרות ולא נבחן בפסיכומטרי יוכל להפוך לדוקטור לתחום אקדמי זה.

הלימודים הגבוהים בתחום טכנולוגיות הלמידה חדשים ביחס לתחומים אחרים. התכנית לתואר שני בחינוך: טכנולוגיות למידה הוצעה לראשונה באוניברסיטה הפתוחה ב-2004, וכוללת מחקרים על העברת מידע ללמידה מרחוק, שילוב הייטק בלמידה ועוד. כדי לאשר את קבלת הדוקטורט בתחום התכנסה ועדה בינלאומית.

האוניברסיטה הפתוחה ברעננה. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
האוניברסיטה הפתוחה/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

ההחלטה השנייה מייחדת לראשונה את לימודי יהדות ספרד וארצות האסלאם כתחום עצמאי. מדובר בתחום שנלמד עד כה במסגרת החוגים לתולדות עם ישראל, מחשבת ישראל ולימודי המזרח התיכון.

נשיאת האוניברסיטה הפתוחה פרופ' מימי אייזנשטדט אמרה כי זהו יום היסטורי. "האוניברסיטה הפתוחה תפתח לראשונה תכנית דוקטורט בחינוך: טכנולוגיות במערכות למידה - מהתחומים החדשניים והמשמעותיים בישראל לאור אתגרי הלמידה מרחוק בתקופת הקורונה בשנתיים האחרונות. המועצה להשכלה גבוהה אישרה לאוניברסיטה הפתוחה לפתוח תכנית הדוקטורט הודות למעמדה הבולט בתחום ולהישגים הרבים של החוקרות והחוקרים שלה. האוניברסיטה הפתוחה מממשת את חזונה להיות מרכז לאומי בתחום הלמידה וההוראה מרחוק".

עוד בוואלה!

פרופ' רפי מלניק הוא הנשיא החדש של אוניברסיטת רייכמן

לכתבה המלאה
השתלמות מנהלי אגפי חינוך ברשויות המקומיות, באילת 21 בפברואר 2022. אודי פורטל, אתר רשמי
"אני בטוחה כי העמקת הידע והמחקר יתרמו בקידומה של המערכת״. שאשא-ביטון/אתר רשמי, אודי פורטל

שרת החינוך ויו"ר המל"ג ד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה כי "אישור בקשת האוניברסיטה הפתוחה להעניק לראשונה בתולדותיה תואר דוקטורט הוא צעד חשוב בתהליך הנגשת מערכת ההשכלה הגבוהה, אותו הגדרתי כאחד מיעדי המרכזיים. המסלול שאישרנו ירחיב את האפשרויות לאנשי חינוך המעוניינים להתפתח מקצועית ולהתמקד בטכנולוגיות ומערכות למידה בחינוך. ממשקים טכנולוגיים מהווים כבר היום ליבת הפעילות במערכת החינוך. חשיבות התחום ונחיצותו גדלה ומתפתחת בעידן הדיגיטלי, בו אנו חיים.
אני בטוחה כי העמקת הידע והמחקר יתרמו בקידומה של המערכת".

ענבר הרוש גיטי, מנכ"לית תנועת תיקון וממובילות האיחוד המסורתי, בירכה על ההחלטה. "יש רבים שמתרגשים נוכח אירועי השעה. ההתרגשות הזו שקטה ועצומה גם יחד. אפילו עובדים זוטרים במל"ג מסתובבים להם היום מאופקים ומרוגשים. מבינים שזהו יום היסטורי", אמרה.

"יש סיפור שלם של יהדות. למדנו רק חלק ממנו. לכל החלקים יש חשיבות עצומה לעם שעברו ועתידו חד הם. אישור המל"ג הנוכחי יאפשר להנכיח את הסיפור השלם. על אבותיי שלי במרוקו ובעיראק. על היהודים מארצות האיסלאם. על השפה, על ההיסטוריה, על המנהגים. על התקופה שבה חיו אבותינו ומה הפך אותם למה שהם כאשר הגיעו ארצה. תרבות היא חירות. צעירים וצעירות ממוצא מזרחי יהיו חופשיים יותר לנוע במרחבי האקדמיה ולהתקדם בה. כי הווייתם נוכחת בה. חוקרים ואנשי רוח יוכלו לספק לבתי הספר חומרים חשובים מעניינים וביתי הקטנה תגיע לתיכון ותלמד על סבה. וזה כמובן מרגש ומרעיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully