וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון המורים: "הרפורמה בבגרויות פוגעת בתלמידים"; שרת החינוך: "היא משמעותית"

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 16:00

בדבריו בכנס של איגוד מנהלי מחלקות החינוך באילת אמר רן ארז שהרפורמה תעודד חוסר שוויון, היעדר ידע הומני וסחר בעבודות. "מתמטיקה ואנגלית אפשר ללמוד גם בלונדון", אמר לשרה, שנכחה באולם. שאשא ביטון: "אנחנו רוצים למידה אחרת"

בווידאו: בחינת בגרות במתמטיקה בעידן הקורונה/צילום: ראובן קסטרו

יו"ר ארגון המורים רן ארז תקף הערב (שני) את שרת החינוך יפעת שאשא ביטון על רקע רפורמת הבגרויות אותה היא מקדמת, ואמר כי יאבק בה. בדבריו בכנס מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות באילת אמר שהרפורמה תעודד חוסר שוויון, היעדר ידע הומני וסחר בעבודות. "אינני רוצה לקלקל את החגיגה, אבל אני חייב לומר לכבוד השרה שאנחנו לא רואים עין בעין את הרפורמה בבחינות הבגרות", אמר לשרה שבקהל.

"היא הציגה צד אחד של המטבע, אבל יש גם צד שני, ואסור להתעלם ממנו. אני לא מדבר על משכורות מורים או גמולי בגרות. אני דואג מכך שיותר ממיליון אזרחים ישראלים הוציאו דרכונים זרים", הסביר. "השורשים שלנו במדינה הזאת מתחילים להתערער. מה בונה את המכנה המשותף שלנו? ההיסטוריה, הספרות האזרחות, התנ"ך - כל המקצועות ההומניים. מתמטיקה 5 יחידות לבגרות זה חשוב, אנגלית זה חשוב. אני טרוד מהמחשבה מה עתידנו פה. מתמטיקה ואנגלית אפשר ללמוד גם בלונדון. צריך לשמור על הבית שלנו - ועל זה ניאבק".

השתלמות מנהלי אגפי חינוך ברשויות המקומיות, באילת 21 בפברואר 2022. אודי פורטל, אתר רשמי
"אנחנו לא רואים עין בעין את הרפורמה". ארז/אתר רשמי, אודי פורטל
השתלמות מנהלי אגפי חינוך ברשויות המקומיות, באילת 21 בפברואר 2022. אודי פורטל, אתר רשמי
"לא ייפגעו השעות ותנאי ההעסקה". שאשא ביטון/אתר רשמי, אודי פורטל

לדבריו, בחינת בגרות שמבוססת בחלקה הגדול על מבחנים פנימיים הופכת להיות תעודה לא אובייקטיבית. "מורה ביישוב מסוים רואה את התלמיד וההערכה שלו אחרת", אמר. "כל אחד שוקל את הדברים אחרת. איך יתייחסו לתעודות בגרות שניתנו בפריפריה, ואיך יתייחסו לאותה תעודה שבאה מיישוב מבוסס? אנחנו נגדל אנשים מול מסכים בלי שלמות שמקבלים מהמקצועות ההומניים. אנחנו בעד שינוי שיטות - אבל לא ביטול המבחנים. הולך להיות מסחר אדיר בעבודות סמינריוניות".

מנגד, שרת החינוך התגאתה ברפורמה. לדבריה, היא דווקא תחזק את מקצועות המורשת, החברה והרוח. "נהפוך אותם למשמעותיים יותר עבור התלמידים, שכשיצאו מבית הספר יישאר בתודעה שלהם מה שלמדו - חוויה משמעותית של למידה, תודעה משמעותית שתישאר איתם לשנים. אנחנו רוצים משמעות אחרת לדבר הזה, למידה אחרת. אנחנו נצרוב תודעה שונה עבור המקצועות האלה. הם יהיו מהיוקרתיים במערכת החינוך".

השתלמות מנהלי אגפי חינוך ברשויות המקומיות, באילת 21 בפברואר 2022. אודי פורטל, אתר רשמי
"באוצר אומרים לי ששומעים אותי יותר מדי". בן דויד/אתר רשמי, אודי פורטל

שאשא ביטון הוסיפה כי "תהיה אפס פגיעה בצוותים החינוכיים - לא ייפגעו השעות ותנאי ההעסקה. לא רק שלא נרשה לעצמנו לפגוע במורים האלה, אלא אנחנו נצטרך לחזק אותם. אנחנו נשמור על המורים ונלווה אותם".

לצד שרת החינוך ויו"ר ארגון המורים דיברה בהשתלמות מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. בתחילת נאומה התלוננו מהקהל על כך שלא שומעים אותה טוב. "באוצר אומרים לי ששומעים אותי יותר מדי", צחקה בתגובה. בהמשך, אמרה כי היא "מתחברת" לדבריה של שרת החינוך. "להילחם על הסכם שכר זה צו השעה של מדינת ישראל אם היא רוצה מערכת חינוך מיטבית. שמעתי שהשרה אמרה שצריך לתגמל את אנשי ונשות החינוך, ושמעתי את שר האוצר אומר שהמדינה במצב מצוין. אם המדינה במצב מצוין - צריך לתגמל אנשים ואת המורים. לא הפרענו למהלכים, אבל עכשיו נדרוש את התגמול", הבהירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully