וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בן ברק: המצב הנוכחי פחות טוב מחזרה להסכם הגרעין

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 9:14

יו"ר ועדת החוץ והביטחון אמר כי תלוי עד כמה ההסכם בין המעצמות לטהראן יהיה לא טוב, כיוון שהסכם גרוע עשוי להיות גרוע יותר ממצב של דשדוש. דבריו מגיעים אחרי אזהרותיו של רה"מ בנט, שאמר כי ההסכם המתגבש עשוי להזרים לטהראן מיליארדי דולרים שישמשו לתקיפת ישראל

בווידאו: בנט: ההסכם המתגבש עם איראן ייצור סביבה אלימה במזה"ת"/צילום: רוני כנפו

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), אמר הבוקר (שני) כי חזרה להסכם הגרעין בין איראן למעצמות עדיפה על המצב הקיים. "המצב הנוכחי של דשדוש וחוסר מעש החלטי לעשות משהו בעניין הזה הוא מצב פחות טוב מהסכם לא טוב", אמר בריאיון ל-FM103. דבריו מגיעים לאחר אזהרותיו אמש של ראש הממשלה נפתלי בנט שאמר כי ההסכם המתגבש עשוי להזרים לטהראן מיליארדי דולרים שישמשו לתקיפת ישראל.

בן ברק נשאל אם הוא חושב שבעת הנוכחית עדיף לישראל שלא יהיה הסכם והשיחות יתפוצצו, או חזרה להסכם לא מושלם. "עדיף הסכם טוב", אמר. "הסכם לא טוב תלוי עד כמה הוא לא טוב. כי יכול להיות יותר גרוע מדשדוש, אבל גם המצב הנוכחי שאין תוכנית אלטרנטיבית".

לדבריו, "ב-2015 ישראל התערבה בהסכם הגרעין ולמרות שהיה הסכם לא טוב בהרבה בחינות הוא עשה גם הרבה דברים טובים והיה ברור שההתערבות שלנו בצורה כל כך בוטה בנאום בקונגרס לא רק שעצרה את ההסכם - היא חירבה את היחסים שלנו עם המפלגה הדמוקרטית ואנחנו משלמים על זה עד היום מחיר כבד".

בן ברק הסביר: "לכן, גם כשאנחנו רואים עכשיו, אמרתי שהסכם טוב הוא דבר מצוין. ההסכם המתגבש כאן אני מקווה שיהיה הסכם שיהיה אפשר לחיות איתו ולא הסכם שייתן להם דברים שהם הרבה מעבר".

בנאום תקיף שנשא אמש בנט הוא חשף בנאום בירושלים בפני נציגי ארגונים יהודיים מארצות הברית שני פרטים מתוך המו"מ שמתנהל בין איראן לבין המעצמות בווינה שלא פורסמו עד היום ושנוגעים למחלוקות בין הצדדים.

בנט טען כי במו"מ שמתנהל בווינה איראן דורשת להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור של הממשל האמריקני. "זה שיא החוצפה", אמר בנט. "האיראנים מבקשים לאפשר לארגון הטרור הגדול בעולם לקבל פטור". בנט גילה עוד כי איראן דרשה במהלך המו"מ לסגור את החקירות שמנהלת נגדה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בחשד לפיתוח נשק גרעיני. לדבריו ממשל ביידן סירב לדרישה האיראנית הזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דיון ועדת חוץ וביטחון, 5 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בן ברק/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד אמר בנט כי ההסכם המתגבש "עלול לחולל אלימות רבה יותר ומזרח תיכון יציב פחות". הוא הבהיר כי בישראל "מוטרדים עמוקות מההסכם" וכי "ישראל לא תקבל את איראן כמדינת סף גרעינית. יש לנו קו אדום ברור שאינו נתון למיקוח: ישראל תמיד תשמור על חופש הפעולה כדי להגן על עצמה".

ראש הממשלה אמר בין ישראל לארצות הברית קיימות מחלוקות משמעותיות בנושא. "בשעה שאין ספק שאמריקה היא ידידתנו הגדולה והחזקה, אנחנו הם אלה שחיים באזור ואנו אלה שיישאו בהשלכות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully