וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות בחברה הערבית: שני גברים נורו למוות בכפר מזרעה וביפו, שלושה נוספים נפצעו

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 7:53

חוסיין עווד, עורך דין ומבקר המועצה המקומית כפר מזרעה בן ה-45, נורה למוות הלילה בבית אחותו באירוע על רקע סכסוך משפחתי. טאהר שורפי, בן 30 מיפו, נורה ברחוב קדם שבעיר ומת זמן קצר לאחר מכן בבית החולים וולפסון. עוד נפצעו בכפר קאסם, טייבה ובאקה אל גרבייה

בווידאו: בן 30 מיפו נורה למוות/מערכת וואלה! NEWS

חוסיין עווד, עורך דין ומבקר המועצה המקומית כפר מזרעה בן ה-45, נורה למוות הלילה (שבת) באירוע אלימות בכפר שסמוך לנהריה. צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו ללא סימני חיים וקבע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת המקרה.על פי החשד מדובר בסכסוך משפחתי בו נורו יריות, וככל הנראה עווד נורה בשוגג. זהות היורה ידועה.

על רקע סכסוך בין אחותו של עורך הדין ובעלה, הגיעו לביתה של האחות עווד ואחיו וזאת בכדי ליישב את המחלוקת. על פי החשד, בדין דברים שהתפתח במקום נשלף אקדח, עורך הדין נורה ככל הנראה בשוגג ולמרבה הצער נהרג במקום. צוות מד"א שהוזעק לשם מצא אותו ללא סימני חיים ולא נותר לו אלא לקבוע את מותו. הגיס וכן גבר נוסף נעצרו כבר בליל שבת. המשטרה אמרה שאחיו של היורה ייעצר בהמשך - כשהמשטרה תאתר אותו וכי במקביל מתכוונת המשטרה לבקש איסור פרסום על פרטי האירוע.

חוסיין עווד עורך דין ומבקר המועצה המקומית כפר מזרעה שנורה למוות. 19 בפברואר 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
חוסיין עווד, נורה למוות בכפר מזרעה/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

עווד היה נשוי ואב לשלושה, והיה גם מנהל עמותה לרכיבה על סוסים. ראש המועצה עו"ד פואד עווד, קרוב משפחה של חוסיין סיפר כי " זה בן אדם משכמו ומעלה, נעים הליכות. הוא היה חבר נפש שלי. החדר שלו ליד החדר שלי במועצה. אנחנו לומדים יחד. מחר ב-07:00 כמו בכל שבת היינו אמורים לנסוע יחד לכפר ברא שם אנחנו לומדים לימודי דת". עוד הוסיף כי "יש שמועות שזה טעות, אבל אנחנו לא יודעים עוד כלום. המשטרה חוקרת. אני רוצה לומר שהמשטרה חייבת לקחת יוזמה ולנקות את המגזר הערבי מהנשק הבלתי חוקי שמסתובב כמו לחמניות. חייבים לקחת יוזמה ולפתור את הסכסוכים האלו וחייבים לאסוף את כלי הנשק. כך זה לא יכול להמשך".

כמו כן, מוקדם יותר הערב נורה טאהר שורפי, בן 30 מיפו, ברחוב קדם ביפו ומת זמן קצר לאחר מכן בבית החולים וולפסון. שעה לאחר מכן התקבל דיווח על אירוע ירי בקאסם, בעקבותיו פונה תושב העיר באורח בינוני אל המרכז הרפואי בילינסון. זמן קצר לאחר מכן אירע פיצוץ ברכב סמוך לסניף "מגה" בטייבה, בו נפצע באורח קשה גבר כבן 50. הוא פונה מורדם ומונשם לבית החולים מאיר בכפר סבא כשהוא סובל מפציעות בגפיים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירועים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
טאהר שורפי, בן 30 מיפו, שנורה למוות בעיר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
שורפי, ההרוג בירי ביפו/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

"כשהגענו ראינו על הכביש גבר כבן 50 בהכרה", סיפר חובש מד"א אחמד אבו עמשה. "הוא סבל מפציעות קשות בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה".

ודיע אבו נסאר, יועץ ראשי הכנסיות בארץ הקודש: "חמישה אירועים קשים בערב אחד! הצעיר טאהר שורפי נרצח בירי ביפו, גבר נורה למוות במזרעה. צעיר נפצע באורח קשה בפיצוץ רכב בטייבה, צעיר נוסף נפצע קשה מירי בכפר קאסם ועוד צעיר נפצע באורח בינוני מירי בבאקה אל גרבייה . כפי שזה נראה, כל המאמצים למגר את הפשיעה החמורה בחברה שלנו לא הועילו. אנחנו בתקופה קשה אבל אסור לנו להתייאש אלא צריך להשקיע בחינוך טוב יותר ולהמשיך להפעיל לחץ כדי שמוסדות המדינה יעשו את חלקם, וכמובן חייבים לפנות לאלוהים שיעזור לנו להיפטר ממגפת הפשע"

מנתוני מרכז אמאן למאבק באלימות בחברה הערבית עולה כי מדובר בקורבנות ה-13 וה-14 לשנת 2022. בשבוע שעבר נהרגו שני גברים כבני 30 בפיצוץ רכב בכביש המוביל לשכונה דהמשה בין רמלה ללוד. זאת, לאחר שהיו בדרכם עם מטען בתא הנוסעים והוא התפוצץ בדרך אל היעד. צוות מד"א קבע את מותם במקום והעניק טיפול רפואי לגבר נוסף כבן 30 שנפצע באורח בינוני, ופונה לבית החולים אסף הרופא. שוטרי תחנת לוד, חבלן משטרה וחוקרי הזיהוי הפלילי הוזנקו למקום ופתחו בחקירת האירוע. ההרוגים הם זכריה מראענה כבן 30 מפוריידיס וחוסיין דויכאת בן 38 תושב יפו ששניים מאחיו נרצחו בעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • ירי
  • יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully